POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Dva měsíce u DP Praha

Ahoj, zítra to budou dva měsíce od chvíle, kdy jsem se vydal na samostatnou linku bez dohledu statného ošetřovatele. A pořád jsem ucho :-) No jo no, dva měsíce s ještě neoschlým razítkem na smlouvě z vás neudělá řidiče seniora. Zatím mi přijde, že déle jak já, je tam každý. Ale to je na začátku normální. Naštěstí vídám na garážích další dva kluky z kurzu a třetího mám za parťáka. Kam se poděli další dva netuším. Den za dnem utíká jak voda. 

Z linky na linku, přesně podle turnusu a v zálohách zpravidla dostáváme další linky, které bychom jinak neměli. Takhle je možnost si projet všechno, co garáž obsluhuje. Někdy je to záhul a někdy leháro. Asi jako všude. Nicméně, stále řídím s úsměvěm na tváři, pokud zrovna nenarazím na blbce na silnici nebo nedejbůh v autobuse. Ale to se stává maximálně jednou za... 

...

... den?

No, řidiči jsou občas jak praštění polenem a cestující někdy na první dobrou nepochopí, co jsem mu chtěl naznačit, ale důležité je, že se nakonec vždycky domluvíme.

Na účet doběhla druhá výplata, tentokrát za kompletní měsíc a jako dobrý. Když jsem nastupoval k DP, počítal jsem, že budu mít v čistém tak o deset tisíc méně, než nakonec mám. Takže dobrý. Za mne spokojenost. Směny v pohodě, domluva na garážích bez problémů, autobus jezdí bez větších závad, v CZBusu je pořád sranda; já si nemám na co stěžovat.

Jasně... je tu pár drobností, ale ty mne netlačí zásadně... ale nebyl bych to já, abych se o nich alespoň nezmínil. Řidiče jsem tu propral minule dokonale... takže jen maličkost... v posledních dvou dnech jsem potkal jednoho řidiče při výjezdu z garáže na linku s cigaretou za volantem... jako sorry, ale to to dopytle nevydržíš na zastávku? Trochu prasárna, ne? No a dneska zase frajer s telefonem u ucha s autobusem s lidma. Otázka zní stále stejně: DOPRDELE PROČ? V dnešní době, kdy handsfree stojí tři stovky. PROČ? Fakt ti to za ten průser stojí?

Jasně... já a moje skleroza. Já si dneska třeba handsfree zapomněl doma. No jo no, tak nebyla vysílačka, nebyly podcasty a nebyly telefonáty. Svojí ex jsem to vytípnul a zavolal jí o pauze s plnou pusou (ona je zvyklá :-D ). A parťákovi jsem na reprák řekl, kde mne má střídat a bylo to. A argument některých kolegů na zakrývání prosklených dveří kabiny hadrama, záclonkama, bundou apod.: "aby na mě lidi blbě nečumněli, když mám v ruce telefon..." No, dopytle a proč máš v ruce telefon??? Za jízdy!

Ale to je asi nekonečný příběh :-) 

---

Zajímavá skutečnost, která mne jednoho dne došla, při cestě z práce, je fakt, že máte ČAS. Čas na rodinu, na koníčky, na sport, na sebe... Že vám to přijde samozřejmé?


No, pokud pracujete například pro Flixbus, vaše směna je 9 až 15 hodin. A pak z toho autobusu vystoupíte. Ale tady nastává ten zásadní rozdíl. Vy z něj vystoupíte v Hamburku, Berlíně, Kodani, Budapešti... a jdete na hotel nebo jiné ubytování. Máte čas se tak najíst, umýt a vyspat, případně si dojít nakoupit. V lepším případě při příznivější směně nebo v případě 24 hodinové pauzy máte možnost se projít po městě. A tak je to většinou šest dní v kuse. Pak se jeden den přepravujete domů do Čech, dva dny jste doma a poslední den se zase navážíte zpátky. To, pokud máte nejčastější turnus 6+4. Tak se to jmenuje, ale v praxi je to 8+2, protože jak říkám, jeden den se svážíte a jeden den se navážíte. Takže dva dny čistého volna a hurá zase na šestidenní směnu.

Kdežto tady u DP pracuju nejčastěji 8-10 hodin, vystřídám nebo zatáhnu do garáže a mám volno. Ale volno v tomhle případě znamená, že jdu domů (cca 10 minut autem) a můžu si dělat co chci. Mám 4 dny ranní, 4 dny odpolední, mezitím vždy jeden všední den volno, takže si zařídím další věci nebo udělám jinou práci a jednou za 14 dní mám volnou sobotu a neděli. Takže dost času na cokoli, co mne baví. A ve svém domácím prostředí. Takže kluci (a holky), co chodí na fotbal, s kamarády na pivo, na šipky... dělají sporty nebo jsou třeba u dobrovolných hasičů... co chodí do společnosti, do kina nebo na rande... do přírody, na ryby... prostě máte hafo volného času. 

A to je benefit, který vám nevynahradí ani těch pár tisícovek navíc, co máte na dietách. Ty stejně projíte :-)

Ty jo, asi bych měl dělat náboráře pro DP :-D :-D :-D

---

A další novinka?

Udělali nám na autobus nový polep na zadní část, jak se vám líbí?


Váš BusDriverCZ


---


A pokud chcete zprávy z první ruky, budu rád za sledování:

Facebook: Bus Driver CZ

Instagram: @busdrivercz

Twitter: @BusDriverCZ



Oblíbené příspěvky