POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

První výplata a jede se dál...

Tak vás všechny zdravím po Velikonocích, které jste si jak doufám řádně užili a máme tady první výplatu. A jako dobrý... 

Pojďme si zrekapitulovat březen:


Od 6. do 10. března probíhalo školení, tedy 5 dní. 13.3 byl nástup na garáže a od 14.3 do 16.3, tedy 3 dny jsem jezdil v zácviku a byly to šejdry. V sobotu 18.3 jsem jel první samostatnou linku a v neděli pokračoval... to byly dvě ranní. V pondělí 20.3 jsem měl ještě šejdr, v úterý volno, středa a čtvrtek ranní a v pátek volno. Víkend jsem si užil na odpolední. Ta pokračovala až do úterý a ve středu 29.3 zase volno. Čtvrtek a pátek 30. a 31.3 ranní.

Takže v souhrnu:

5 dní výcvik, 1x den bez jízdy - nástup, 4x šejdr, 6x ranní, 4x odpolední a 4x volno. 117,20 hod.  práce, 37,50 hod. kurz, 20,05 hod. přesčas.

K tomu příplatky:

Přesčas 25%, Práce v So a Ne, Práce v noci, Příplatek za práci v odpolední době, Příplatek za dělenou směnu a Příplatek za práci v dělené směně, Příplatek za řízení kloubového autobusu, Příplatek za praxi, Výkonnostní odměny, Proplacená lékařská prohlídka z přijímacího řízení, Příplatek na údržbu výstrojních součástí.

A srážky:

Stravování (neboli polovina ceny stravenky v hodnotě 140 Kč, kterou hradí zaměstnanec s podnikem napůl), Pojištění odpovědnosti, Odbory, Zdravotní a sociální pojištění, Zálohová daň.

Částky tu samozřejmě vypisovat nesmím... ale, že mne výplata velmi příjemně překvapila, to napsat můžu. A že reklama na autobusech, která slibuje 50 000 měsíčně a víc nekecá, to můžu napsat taky. A že já měl podobnou částku (v hrubém) za výše uvedené směny, tedy zdaleka neodpracovaný celý měsíc... to můžu napsat taky. Takže, kdybych dělal celý měsíc bez kurzu, kde byla jen základní hodinová mzda, byl bych tam v čistém, jen to lupne.

No, asi lepší oddíl. Ono tomu koneckonců nasvědčuje i to, že i ti řiditelé, co nadávají na každý aspekt téhle práce a na podnik jako celek a za každou větou následuje, že by se na to nejraději... tak jsou u podniku 10, 15, 20, 25 let... a ani je nenapadne odejít, když jsou tak děsně nespokojení. Protože vědí, že by se jinde tak neměli. A pokud by na tom byli jinde finančně lépe, tak by to bylo vykoupené hodinami, prací mimo domov, rozhodně by neměli zaplacenou každou minutu v práci, třičtvrtě platu by měli mimo nárok na důchod, protože by ho tvořily diety atd. atd.


Například na flixu jste měli základ od jedné firmy a to vám šlo na důchod. Diety, které tvořili nadpoloviční část platu vám na důchod nejdou. Příplatek za manipulaci se zavazadly, tzv. kufrovné jde od další firmy a je na DPČ nebo DPP... teď nevím. Takže si reálně můžete vydělat 80-90 tis. měsíčně. Ale 3/4 budou diety a kufrovné, takže důchod se vám počítá z cca 20 tis. A to, abyste takhle vydělali, musíte jezdit tak, že jste z měsíce doma 4-6 dní. Počítám skutečné dny (24 hodin) doma. Ne to, že máte 4 dny volna, ale jeden den z toho se svážíte z Hamburku do Prahy a poslední den se z Prahy do Hamburku navážíte... to není volno. Teda na papíře možná... Takže ze 4 dnů volna jste prakticky doma 2 dny. Stravování za diety venku, pokud nejste magor, co si s sebou táhne další dva kufry zavařených sklenic s jídlem, abyste ušetřili diety... což pak znamená, že si ostatní kolegové, co se naváží s vámi nemají v autě kam dát kufry, protože vy spolehlivě zaberete celý kufr (naváží se Škodou Rapid, nejčastěji... nebo taky linkou, mezi ostatními cestujícími) A pak těch milion kufrů a tašek táhnete v teplejch z autobusáku na ubytování. A když tam konečně dorazíte, zaberete svým proviantem kompletně lednici, takže vaši kolegové si nemají kam dát svoje jídlo. Jo, jo... řiditelé... já, já, já, jenom já... K tomu 12-15 hodin v autobuse ve dvouposádce, devítihodinové pauzy, ze kterých spíte stěží sedm, protože než se dokodrcáte na barák nebo na hotel, než se najíte, vysprchujete, pokecáte s kolegy... a ráno nanovo přes půlku Evropy. Děti nevidíte vyrůstat, doma jste ve středu a v dubnu, manželka vás nezná, pokud jste svobodní, tak zapomeňte na vztah, žádná vás nebude chtít jen na 4 dny v měsíci...

Ono si to člověk rozmyslí, když si porovná priority a spočítá si jedna a jedna. 

Jenže, jak říkám.... tihle řiditelé, co na DP nadávají a nic po vůli, nic po chuti, nikdy nic jiného nezažili. Dělají celý život u DP a pálí je dobré bidlo. Jen, ať si to jsou zkusit... pár takových v Covidu bylo a už jsou zpátky u podniku :-)

Kluci, co přišli z kamionů a ze zájezďáků apod. mluví všichni stejně. Zlatý DP. Mně se těžko něco hodnotí. Jsem tu měsíc i s nástupním razítkem. ale zatím 100% spokojenost, nemám na co nadávat, práce mne neskutečně baví a těším se na každou směnu. I na tu dnešní, páteční, odpolední do 0,40 hod., výluku za tramvaj. 

Ne, že by tu nebylo, co ke zlepšení, ale od toho jsou odbory a management. A přijde mi, že to funguje, soudě dle zápisů z jednáních mezi nimi. A to mi přijde hodně fajn.

Jo... a ranní polívčička v kantýně před výjezdem... hmm

Takže jedeme dál...

Váš BusDriverCZ

Čtěte dále: VÝMĚNA VOZU NA LINCE, CZBUS A DALŠÍ RADOSTI...


---

A pokud chcete zprávy z první ruky, budu rád za sledování:
Facebook: Bus Driver CZ
Instagram: @busdrivercz
Twitter: @BusDriverCZ


Oblíbené příspěvky