POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Konečně pořádná výplata :-)


Tak už je to tady :-) Money, money, money...


Tak jsme přežili den otevřených dveří, přežil jsem i vlnu veder, vychutnal si následné tři dny přeháněk, dešťů a příjemného větru... a od včerejška je tu zase pařák jako kráva :-)

No, ale Vám doma v ČR to asi nemusím vykládat, že? Vy se tam opékáte jako selátka už taky drahnou dobu. 

Tak děti mají prázdniny, těm je hej někde na táboře, u babiček a u vody... ale my, za volanty čehokoli, si to dáváme plnými doušky. Dodržování pitného režimu je v podstatě můj jediný výdaj v tyto dny... libry jenom lítaj. 

Ale k těm penězům. Dneska jsem dostal výplatní pásku za skutečnou práci. Doteď jsem bral za týdny ve výcviku, týdny s mentorem apod. První skutečná odpracovaná výplata za odježděné směny přijde zítra ráno. 

A kolik? Prvotní informace od agentury, která mne sem umožnila dojet a se kterou lákali na facebooku byla 550 měsíčně čistého. Asi byste tady teď rádi slyšeli, jak nás agentura očůrala a podvedla apod. 

Moje výplata po zdanění a srážkách (mám nejvyšší limity, které jsem si sám zvolil na dobrovolné pojištění, odbory, fond solidarity apod. - týdně mi sráží 1,50 GBP) je 544 liber. A to mi ještě strhávají nyní každý týden 20 GBP, což je za uniformu, výcvik apod. Stává se jim totiž, že vycvičí řidiče a on jim za pár týdnů zdrhne. Tak si to takhle jistí, aby se jim pokryly náklady. A když tu vydržíte celou probační dobu, tedy 6 měsíců, tak vám ty stržené peníze všechny vrátí. Takže kolem 600 GBP... to bude jednou pěkná výplata :-)

Takže hrubého jsem měl za minulý týden 621,37 GBP, čistého k výplatě 544,75 GBP (cca 15500 Kč) x 4 týdny... 62 000 Kč. Za to už se vyplatí vstát do práce, co šofériska?

(Doplnění 26.10.2018) - doplněná poznámka z druhého článku

Až se musím smát - i když by to mělo být spíš k pláči - nad těmi výkřiky optimismu a radosti :-D

Jako ve většině případů, i zde je nakonec všechno jinak. Slíbených 550 liber čistého se rozplynulo jako dým. Resp. my je máme... 550 - 600... ale hrubého.  Což, pokud sem jedete s tím, že budete mít měsíčně na pásce čistého 2200 liber (61 - 63 000 podle zvoleného kurzu) a nakonec máte měsíc co měsíc na účtě 1750 liber (49 - 51 000 dle kurzu), tak je to docela znát. Zvláště, když to máte vypočítané s bydlením apod. a bydlení si podle toho hledáte. Jen daně nám dělají okolo 180 liber týdně. K tomu vysoké náklady na bydlení a jídlo. Popravdě, být mi 25 let, nemít závazky a dluhy... tak je to tu super... rozhodně jako zkušenost.

Tu výplatu popsanou na začátku článku jsem po ukončení výcviku skutečně měl...
  1. týden ... 544,75 liber čistého 
  2. týden .... 534,88 liber čistého
  3. týden .... 608,97 liber čistého
  4. týden .... přišly první daně... zatím jen 37,40 ... takže 536,87
  5. týden .... daně povyrostly na 63,80 ... takže 405,72 čistého
  6.  týden .... daně 66,40 ... 414,80 čistého
  7. - 13. týden v průměru 450 čistého... ale pozor... už s přesčasy!
---------------------------------------------------------------------------------------------
Trochu počtů: Plat s nějakým tím přesčasem je 405 - 450 týdně, tedy cca 1 750 liber měsíčně čistého po zdanění. Tedy... počítejme optimističtější kurz 29 Kč za 1 libru... cca 50 750 Kč. Bydlení platím 750 liber měsíčně (21 750 Kč). Dá se sehnat levnější, kolem 500 liber měsíčně ve formě sdíleného bydlení - tedy samostatného pokoje v bytě s dalšími lidmi. Takže jsme na 29 000 Kč. Jídlo a drogerie při troše skromnosti 100 liber měsíčně (2 900 Kč), takže 26 100 zůstatek. Pominu, že byste se chtěli občas podívat domů nebo si sem někoho pozvat a máte tak ještě náklady na letenky. No... a já mám měsíční platby 30 614 Kč (alimenty, splátky, telefon, UK telefon, penzijní, životko...). Takže jsem měsíčně 4 514 Kč v minusu. My máme navíc ve dvou pronajatý byt, což byla moje chyba, proto to sem ani neuvádím do výpočtu... a platíme tak ještě služby (voda, elektřina, council tax apod. ... bratru 3 500 Kč měsíčně.

Takže výsledek? 8 014 Kč v minusu měsíc co měsíc. Místo, abych tu vydělával, padám do větších dluhů... takže balím.

Pokud sem přijdete jako mladý člověk bez závazků... počítejte 51 000 Kč plat - 14 500 Kč bydlení - 2 900 Kč jídlo apod. ... výsledek = 33 600 Kč čistého... to není špatný plat. A pokud jste ochotni žít "studentským životem" ve sdíleném ubytování a uskromnit se ve stravování... a zlepšit si angličtinu, je to fajn zkušenost.

Autobusy jsou tu vesměs vraky... ale to v Arrivě v Česku taky. Ohňostroj svítících kontrolek, nefunkční topení, chyby výfukových soustav, takže do kopce to s váma jede třicet... v každé díře a kanále čekáte, že necháte nápravu, odpružení asi v době výroby autobusů ještě nebylo vynalezeno... nepohodlné sedačky řidičů... silnice uzoučké a samá díra a hluboký kanál, řidiči neohleduplní (a to i proti ČR a to je sakra co říct)...

Takže... jste mladý řidič s D, máte slušnou angličtinu (cca B2) a chcete nabrat zkušenosti a vydělat peníze? Zkuste to tu... doporučuju. A vy ostatní si to dobře rozmyslete ve vztahu k vašim měsíčním výdajům. Stačí si to je spočítat.


A další skvělá zpráva


Vyšel nám ten byt vedle garáží. 14. září se stěhujeme. Už se nemůžu dočkat. Žádné chození 40 min z práce pěšky v noci, kdy už nejede žádný bus. Pěkně 5 minut do práce a 5 minut z práce a to ještě s nohou za krkem :-D

Sice to nebude úplně levná sranda, ale jdeme do toho s Danem napůl, takže jsou ty náklady veselejší. A bude se moct přistěhovat moje přítelkyně a děti se dojet podívat... už to nebude takové jako tady v pronájmu u majitele bytu, co tu bydlí s námi. 

Ale proces pronájmu bytu... připadám si, jak když žádám o přistýlku u anglické královny. Všechno několikrát dokládat: pracovní smlouvu, příjmy, doklady o bydlišti za poslední 3 roky, výpisy z banky za poslední 3 měsíce, osobní doklady... takhle by si měli majitelé bytů prověřovat nájemníky v Česku. To byste si do bytu žádnou "píp" nenatáhli. Stále tím ještě procházíme, ale máme složenou rezervační zálohu, datum stěhování, tak už to jsou všechno doufám jen formality.

A ještě k práci...


Od pondělka do dneška jsem měl směny od 9.25 hod. do 19.50 hod., dneska a zítra od 11.45 hod. do 20.55 hod.. Čistá směna denně je 9,5 hod. Průměrně se dělá 22 dnů v měsíci, podle toho jak to vychází. Takže cca 200 hodin měsíčně plus minus.

Práce super, ježdění mne baví, lidi jsou víceméně v pohodě, školáci, co dělají bordel mají prázdniny, takže se nevyskytují v prostředcích hromadné dopravy a když, tak s maminkou, nikoli v tlupě, takže nedělají neplechu.

Angličtí řidiči mne nadále utvrzují v tom, že si podávají přihlášku o řidičský průkaz někam na speciální úřad, kde jednou měsíčně, případně častěji, proběhne slosování a vybraných několik jedinců získá v loterii řidičské oprávnění. To si převezme a jezdí. Pokud tomu tak je, pak zcela chápu to, co denně vídám na silnicích. Pokud mi chce někdo namluvit, že tu probíhá něco jako výcvik, školení a učení předpisů, pak bych si tu autoškolu rád zkusil, protože podle mně tam má šanci uspět i můj pětiletý syn. Prostě, hezky česky řečeno, jezděj jako prasata :-D

Sebehodnocení


To je věc, která je tu od prvního týdne a ještě jsem se o ní nezmínil. Každý týden (teda skoro každý) dostanete na vyplnění formulář... Co jste dělali minulý týden? Co se Vám povedlo? Co se vám ne tak moc povedlo? Co jste se naučili? Co chcete udělat příští týden lépe? Jak se vám dařilo si plánovat čas na práci a na osobní život atd. Chytáte se za hlavu? Třeba Dan, ten to úplně miluje :-) Já to beru jako nutné zlo. Prostě to vyplníte a máte klid. A hlavně: BE POSITIVE !
-------------------------------
Máme žhavé zprávy z agentury, že se na pohovor připravují další dva češi... tak hodně štěstí a dejte o sobě vědět. Zajdeme na kafe :-)

A pokud vás ostatní něco zajímá, neváhejte se zeptat.

Díky za sdílení, za komentáře a za to, že odebíráte novinky o nových článcích :-)



Oblíbené příspěvky