POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Dva měsíce v UK... teprve???


Tak včera to byly na den dva měsíce, kdy jsem se zjevil v ostrovním království. Furt čekám na pozvání od královny, ale asi toho má moc... 


Děkuju za Vaše komentáře a omlouvám se, že nemůžu odpovídat fundovaněji... jsem tu dva měsíce a tomu odpovídá i moje znalost prostředí. Takže vše, co vám tady přináším jsou moje vlastní dojmy, příp. věci odposlechnuté či zjištěné pomocí omylů, chyb a nedorozumění. 

To nejzajímavější z komentářů pro ty, kdo je nečtou shrnu zde:

... zajímalo by mne, jak je to s angličtinou, mám nějakou šanci, když řekněme neumím ani slovo?

Co se týká angličtiny… no ani slovo je fakt málo, to neklapne. Pokud tam bude aspoň nějaký základ, pak už se s tím dá pracovat a myslím, podle informací, co jsem dostal, že třeba u Abellio by to nemusel být velký problém a pak mají i nějaký kurz… ale zase… zeptat se v agentuře James-Lewis nebo zavolej na  +44 7739 357 967... tam ti to vezme sl. Betty, tak mluv normálně česky a domluvíte se... pokud by to vzal chlap a žbleptal anglicky, řekni, jen Betty a on tě předá :-D Nebo písni na betty@james-lewis.com a ona ti zavolá :-)


... chci sem napsat druhý úhel pohledu. Osobně bych zase tak nadšený nebyl z toho co píšeš. Sdílet bydlení s cizím člověkem, střídat často ubytování, stejná linka do zblbnutí a provoz v Londýně musí být asi na palici. Pokud bych chtěl bydlet sám v nějakém rozumném bydlení, občas někam zajít a tak, tak mi ta výplata zase tak extra nepřijde. Samozřejmě, pokud by tam pak i pracovala tvoje přítelkyně, tak to už by to bylo finančně o něčem jiném.

Ahoj, svým způsobem máš pravdu… Stejnou linku sice pořád nejezdíš… v průběhu probační doby (6 měsíců) bude třeba se naučit linek víc, pak to půjde ráz na ráz… nehledě na to, že pokud umíš víc linek, pak je snazší najít přesčas. Provoz, kde jezdím já je srovnatelný s provozem v jiných městech v ČR, takže žádný extrém, akorát jezděj jak … píp… ale to u nás často taky :-) A co se týká výplaty… pokud bys tu chtěl vydělat peníze a odvézt si je domů, pak je výplata super… pokud tu chceš žít, je to stejné jako všude jinde… půlku výplaty dáš za bydlení, další čtvrtku za jídlo a potřeby a za ten zbytek si občas můžeš něco koupit… A ano, najít si tu nějakou autobusačku, tak sem za vodou :-DDDD


Mohl by jsi také napsat, kolik dní máš placené dovolené a kolik platí za den dovolené a jak to máš s nemocenskou či pracovním úrazem.

Tohle je rozhodně zajímavý komentář a určitě bude zajímat víc lidí... takže nejprve moje odpověď:
Ahoj… no popravdě… já nevím :-) Resp. v pracovní smlouvě je uvedeno, že máme 20 dní dovolené, z toho 5 v Early Winter, 10 v Summer a 5 v Late Winter. To je klasická dovolená… kromě toho si v případě nutnosti můžeš vzít neplacené volno. Do dnů dovolené se počítají pouze pracovní dny… dny, kdy máš plánované volno podle rozpisu, se do dovolené nepočítají, čili o to máš dovolenou delší. A co se týká nemocenské a úrazu netuším vůbec… musel bych si dát práci s přeložením smlouvy :-) každopádně mám sjednané jakési připojištění, které se dělalo první den nástupu do práce, kde platím 1 libru týdně do The public transport benevolent fund a 3,85 libry týdně do Transport Friendly Society. To jsou nejvyšší taxy pro můj věk, co byly k dispozici. Tam by měly být peníze pro případ nemoci, kdy by mi měli za každý den něco vyplácet... jestli tomu dobře rozumím tak 140 liber týdně po dobu 25 týdnů max …. ale když prd rozumíš, prd se dozvíš :-) Navíc jsou tam bonusy sleva 50% ročně na zubaře, 50% každé dva roky na optika apod. + nějaký důchodový program… a plus jsem v odborech a ty taky v případě nemoci něco platí. Až na mne vleze bacil, popíšu, jak je to v praxi :-)

No... a co je nového...


Zjištění z minulého článku, že tady řidiči dostávají řidičák darem k vánocům nebo ho vyhrávají v loterii se ve mně jen prohlubuje. K tomu přidávám zjištění (které ne, že bych neznal z ČR, ale ne v takové míře), že nejen, že nemají vlastní auto "ve voku" takže jsou schopni se nacpat do uličky, ve které já brousím pomalu zrcátkama zaparkovaná auta vpravo i vlevo a ten hňup tam normálně vjede proti vám... a hrozně se diví, že mu nechcete uhnout, ale je tu zajímavý fenomén, pracovně nazvaný "nedokojené individum". To je frajer - výhradně muž - výhradně v autě vyšší třídy - který nejenže nemá snahu vám uhnout, ale suverénně jede prostředkem silnice, zastaví, takže se kolem něj prosoukáváte krokem a ještě má blbé připomínky... další level je ten, že jede poměrně rychle v protisměru... samozřejmě nacpaný ke středu vozovky, aby vám neudělal moc místa a když vás míjí tak silně zatroubí. Asi si představuje, že se leknu a zbrousím všechno zaparkované, co mám po levé straně, včetně paní, co jde po chodníku. Tak, ne že byste to jako řidiči autobusů z ČR neznali... Prostě chlap, co si drahým fárem a rádoby siláckými gesty kompenzuje chybějící část mozku, případně nedostatek mateřské lásky.... bodejť jo... bejt jeho matka, tak toho hajzla řežu od rána do večera :-D

A pak... maximální známka punku!


V deset večer na neosvětlené ulici, černoch na neosvětleném kole. Tvl, oni si snad myslej, že když jsou ve dne na sluníčku, tak v noci světélkujou :-D

Oprava autobusu ala Soviet Union :-)


Asi tak... oproti Česku je tady péče o busy lepší (zase moje subjektivní - co já zažil). Ale... To se týká takových těch velkých, nebezpečných či potencionálně nebezpečných či viditelných závad. Takových těch malých a neviditelných závad jsou ty busy plné :-) Snad v každém singledeckeru svítí závada výfukového systému, občas trochu pozlobí dveře (ale zase ne jako v Kutné Hoře, že se za jízdy samy otevíraly, příp. v zastávce nešly zavřít a muselo se popojet s otevřenými). Tady jen dají o sobě vědět, že tam jsou :-) 

Sem tam, když vymetete pár děr, bus zapiší a rozsvítí se nápis STOP... ale ono ho to po pár sekundách přejde a zase dělá dobrotu. Jenže v den D pištěl nějak častěji... pak se samy spustily stěrače... stírly... a přestaly... ok... pak jsem v zastávce zavřel dveře, rozjel se a bus mi indikoval, že jsou otevřené. Kecal... byly zavřené... Když mi to udělal asi po páté a navíc mi po výjezdu ze zastávky odmítl pokračovat v pohybu... prostě se ani nehnul... tak po cca dvou minutách, kdy jsem ho přemlouval, jsem zamanévroval zpět do zastávky, rozsvítil waring a oznámil cestujícím, že autobus má "mechanical problem", ať si u mne vyzvednou přestupní jízdenku... a vypadnou :-)

Když se za posledním zavřely dveře, zavolal jsem vysílačkou dispečera a oznámil mu, že dál bus nejede a že má asi nějaký problém s elektrikou. Asi třikrát se ze mne snažil dostat, že s tím někam dojedu, což jsem mu pokaždé odmítl, že to prostě nejede... tak že tam pošle servisáka. 

Po dvou hodinách dorazil šikula se šroubovákem. Nechal si vysvětlit co a jak, povolil pět šroubů na palubce aby ji otevřel, strčil tam ruku a něco tam rochal. Pak obešel bus, sem tam někam koukl... a cca po další půlhodině mi řekl, ať to nastartuju. Tož sem to nastartoval a ono si to zase píplo. Tak do tý palubky praštil... a bylo po pípání. Vítězoslavně se zařehnil, řekl, že je to opravené... a kdyby to náhodou zase začlo dělat, že do toho mám praštit :-D

A jelo se dál....

Resp., zavolal jsem na dispečink co dál... prý, jeď na konečnou, dej si 40 min pauzu a zavolej. Jedu na konečnou... bylo 21 hod. a měl jsem původně končit 20,55 hod. ... a iniciativní blbec... volám, že jestli nepotřebuje něco odjet. Odpověď: dej si 40 min. pauzu a zavolej. Ok... 40 minut tam čumím jako blbec, uplyne 40 minut a volám. Odpověď asi tušíte, že? "Měl jsi 40 minut pauzu?" "Ano, měl." "Tak si vezmi bus 173 a pojeď do garáže." No, dali byste mu korunu. Na druhou stranu... oni si zkrátka ohlídají, abyste splnili zákonné požadavky. a to je vlastně dobře... než je obcházet dělenými směnami :-D

Vyčůrané dětičky


Tak nějak si nejsem jistý, že už jsem o tom někde dříve nemluvil... jestli ano, tak se omlouvám za sklerózu, ale mne zase omlouvá věk. Školní dětičky... teda ty malé ne, ty jsou čestné a poctivé... ale ta zvěř okolo třinácti a výš... jeden blb si jednou zničil, zřejmě omylem, svoji plastovou kartičku, se kterou má platit, tzv. Photo Oyster Card. 

A zjistil, že se prd děje, protože řidič ho odmávne, řekne mu, ať si ji vymění a nechá ho jet. Což je samozřejmě špatný postup, ale když je frmol, člověk nemá čas mu 5 minut vypisovat náhradní doklad, kam dvakrát píšete datum, dvakrát čas, lokaci, jeho PSČ, částku, co má zaplatit až s tím přijde domů (což samozřejmě, vzhledem k tomu, že tam není bližší identifikace cestujícího krom toho PSČ končí tak, že to na konečné najdu roztrhané na zemi) a zaškrtnu, že ten mrňavej paznecht je "zranitelný". To je bohužel obrazně řečeno, jako že se mu má věnovat péče a nesmí se vykopnout zpátky na chodník. 

A tak to tenhle šikula řekl všem ostatním puberťákům v Londýně. Výsledek? Nastoupí dítko a suverénně drží v ruce kartu s evidentně ustřiženým rohem (nastřiženou, nalomenou, poškrábanou apod.) a civí na vás a čeká, že mávnu rukou se slovy: "Change it". Nasr... 

Civím na něj zpátky a povídám: " No a co jako?" Tak dítko, vidouce, že má před sebou slabomyslného začínajícího řidiče, přiloží kartu na čtečku a demonstruje tomu idiotovi v kabině, že ta karta nefunguje. A já na to "A? Pojedeš zadarmo?" Dítko znejistí a čumí jako vejr, co po něm jako chci... No samozřejmě, ty kreténe, že pojedu zadarmo... Tůůůůůdle :-D

Se slovy, které si zamručím pro sebe (tak aby to dítko slyšelo) " To je moc jednoduché" vytáhnu bloček a informuju dítko, že mu vypíšu jízdenku, kterou pak uhradí později. Vezmu si jeho kartu, což dítko nese velmi nelibě... a vypísnu údaje + číslo karty s poznámkou "damaged". Dítko mi tam "ochotně" napíše svoje PSČ, dostane zpátky kartu a svoji jízdenku a upaluje si dřepnout. A když přijde revizor, tak mi může...

A těch 5 minut? No... ono se to nepoto :-) Přes den jsou časy nastavené tak, že věčně někde stojím a čekám v zastávce, abych vyjel včas a ne dřív, což by znamenalo okamžitý report. Včas je tu definováno jako ne dříve jak 2,30 min a ne později jak 5 min. Večer, kdy jedu závod "O velkou cenu Londýna", jak pracovně nazývám večerní intervaly, protože ničemu jinému se to nepodobá, bych fracka odmávnul taky.

To jsem ale kurva co? :-D Oni tady mají dost benevolentní výchovu a berou se na ně ohledy až přespříliš... Dítko si sice řekne, že sem debil, já si ukojím svoje škodolibé ego, Metroline pošle ústřižek na TfL a vykáže činnost..a když přijde revizor, já sem z obliga. Pokud by ten paznecht tu jízdenku neměl (resp. já neměl ústřižek - on tu svojí už roztrhal a leží na zemi) a zjistil by, že děťátko nemá jízdenku a já o tom věděl a nechal ho jet zadara (což by dítko nadšeně prohlásilo, jak je to hodný pan řidič) měl bych průser já. A proč? Tůůůůdle.

Na kobereček...


A když jsme tak u toho... když se ráno zapisujete, máte občas u své kolonky vzkaz... buď pro vás mají nějaké dopis, odpověď na vaši žádost apod. Tentokrát tam bylo něco jako hlásit se u operačního. Operační manažer je taková druhá nejvyšší šajba po generálním. Tak tam nakráčím... a ona to součást probačního procesu.

Mrkla do počítače, řekla mi, že je to super, že mám 100%... usmívala se u toho, tak to bylo stoprocentně dobré :-) V podstatě zase vůbec netuším, z čeho se těch 100% skládalo a kde jsem se k tomu dostal, důležité je, že to tam je, ne? Ptala se, jak jsem spokojený apod.... tak samozřejmě že maximálně :-D

Ale jo... jsem. 

Subjektivní zhodnocení po dvou měsících


No... pořád stejně. Práce spokojenost, trasa spokojenost, lidi spokojenost, Potters Bar je nádherný, žádné větší problémy, komplikace žádné, srážka s blbcem taky zatím žádná, pominu-li školení :-) Akorát mi to připadá, že jsem tu mnohem déle. A těším se na stěhování, včera jsem to zase ťapal pěšky... 

Tak pokud vás něco zajímá, piště komentáře, sdílejte blog a mějte se skvěle... hlavně kolama dolů, anténou nahoru :-)

Čtěte dále...

4 měsíce... a vystřízlivění ... a jde se od válu... 


Oblíbené příspěvky