POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Jsem řidič červeného autobusu v Londýně :-)


Ale hezky postupně...


Nakonec z avizovaných tří dnů učení s mentorem bylo trochu více... tři dny s mentorem, dva dny učení cesty s řidičem jako cestující, pak víkend volný a další týden do středy ježdění s mentorem, z toho v úterý a středa s lidmi (cestujícími). Dvakrát se mi podařilo špatně uhnout, ale naštěstí jsem to elegantně vyřešil na dalším kruhovém objezdu... a podruhé se za asistence mentora otočil na další křižovatce :-) Učení je učení.

Když už jsem si říkal, že se ho asi nikdy nezbavím, přišel čtvrtek. Vůbec jsem netušil, do poslední chvíle, že pojedu sám, dokud mi nevrazil kartu s rozpisem a neřekl, jeď tam a tam, tam si vezmi bus a hodně štěstí... Tak člověk ani neměl čas z toho být nějak nervózní :-) Prostě jsem skočil do svozového auta, tím nás dovezli na konečnou na Waltham Cross, tam stál bus, který jsem osedlal a jel. A šlo to.

A jsem rád, že jsem se tohodle člověka zbavil. Byl to naprostý opak mých instruktorů ve wilesden Junction. Protivný, namyšlený angličan, mladý floutek, který dostal funkci. Pokud mi něco řekl a já mu nerozumněl a zeptal se ho nebo požádal o zopakování, opáčil, že nic... Takhle mi tu ještě nikdo nedával najevo pohrdání, neochotu, totální nezájem o porozumnění... No, na blbce narazíš i v Anglii :-) Naštěstí to bylo za mnou.

Pro představu rozpis směn (vždycky vím směny na den, dva dopředu)
19.7.2018     15,05 - 00,16 hod.
20.7.2018     15,05 - 00,16 hod.
21.7.2018     volno
22.7.2018     16,45 - 00,30 hod.
23.7.2018     15,05 - 00,56 hod.

Výhodou u těch směn je příplatek za noční a za neděli. Odjet to není problém, trochu horší je, že po desáté hodině už z garáže nic nejede ke mně domů, takže šlapu ještě 40 min. pěšky... to je malinko otravné. Bude se muset časem sehnat něco blíž nebo obstarat nějaké přibližovadlo.



 Vím, že je to špatně vidět, ale ta zelená klikatá čára uprostřed dole, je moje trasa... ta údajně rovná a blbuvzdorná :-)

Co se týká práce... no zatím v tom malinko plavu. Hlavně v časech. Přijde mi, že ať jedete sebevíc rychle, stejně jedete ve zpoždění. Takže, jak postupně zjišťuju na to platí jednoduchý lék, kterým se řídí všichni zkušení řidiči... prostě na to kašli, jeď si podle svého tak, aby to bylo bezpečné a pohodlné pro pasažéry a aby nebyl průser... a zbytek nech na kontrolním centru. Pokud budeš ve zpoždění moc, oni tě někde otočí.

Já vím, že to zní hrozně logicky, ale když se snažíte jako nováček dodržovat časy, aby jste to zajeli co možná nejlépe, nemáte přestávku, protože máte na konečné 6 minut, ale vy tam dojedete o 8 minut déle, takže se jen otočíte a jedete zpátky... tak to trochu řešíte. Nicméně už chápu k čemu slouží hlášení pro kontrolní centrum (zpoždění kvůli toaletě). Prostě na to kašlete, přestávku si uděláte, pak zahlásíte tohle a jedete další kolo... žádná křeč :-) 

Zítra to začnu aplikovat v praxi. Je neděle, tak se nepřetrhnu :-D



Hail and Ride úseky jsou bez problémů, dodávka s vysokozdvihem tam stojí furt, tak žádný problém. Trasu už si pamatuju, nemusím o ní přemýšlet, tak se jezdí vcelku lehce. A ježdění večer je fajn, už není takový provoz, zácpy jsou fuč, ale zase přibude zaparkovaných aut na všech možných a kolikrát i nemožných místech, takže si chvilkama připadáte jak na slalomu. V UK je povoleno stát na obou stranách silnice, tedy i v protisměru, takže se to notně využívá. 

Lidi jsou v pohodě, zatím žádný problém nebo konflikt... oni vědí, co mají dělat, tak to dělají a nesnaží se něco očůrávat. Teda až na dětičky... jezdí se tu zdarma do jedenácti let, takže všem je pod jedenáct :-) ale to je problém revizora, ne můj :-) 

Já můžu říct, že zatím naprostá spokojenost.



V pátek, tedy včera, se nastěhoval do našeho bytu Daniel, druhý český řidič u Metroline. Jeto fajn mít si s kým popovídat a mít stejná témata. Dneska jsme zašli na místní bleší trh, tak přikládám pár fotek. Blbostí tam mají haldy a pro staromilce jako jsme my s Danem (v tom si notujeme) by se tam našly hromady krásných starých věcí... 

Fotografie: https://africzan.rajce.idnes.cz/Potters_Bar_-_blesi_trh/

Začneme hledat nějaké další bydlení, ale bude třeba si našetřit nějakou korunu na depozit a tak. Dneska jsem ukázal Danovi cestu z domova do garáže. Asi si doteď myslel, že přeháním, když říkám, jak ťapu domů... tak poznal že ne a moc se na docházení do práce těší :-)

15. září mám dovolenou (ano, tak brzy, taky na to z Čech nejsem zvyklý, ale je to tak), tak poletím domů. Těším se hlavně na děti. Už mám koupenou letenku, naštěstí takhle moc dopředu je za pár facek... tam i zpátky mne vyšla kolem 1500 Kč.

V týdnu jsem dostal konečně dopis s mým NINo - číslem sociálního pojištění (National Insurance Number). Takže další fáze bude výměna řidičáku za britský, což je legislativní požadavek z Metroline. Bude to stát asi 45 - 60 GBP... uvidíme. Asi v pátek to pořeším. 

Takže jsem tam, kde jsem chtěl být a na co jsem se celou dobu připravoval. Vozím lidi červeným autobusem v Londýně. Jupí :-D

7.6.2018 jsem odlétal z Prahy do Londýna, 11.6.2018 jsem nastupoval u Metroline... takže trvalo přesně 5,5 týdne, než jsem se stal řidičem autobusu v Londýně. To jde ne? Tak kdo další?

Čtěte dále...


Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...


Oblíbené příspěvky