POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Potters Bar Garage Open Day, prostě prima sobota


Potters Bar Garage Open Day 2018


Na dnešek jsem se těšil už dávno. Jakmile jsem začal uvažovat o dráze řidiče autobusu v Londýně a řekli mi po úspěšném pohovoru, že budu zařazený do Potters Bar garáží, začal jsem zjišťovat, co to vlastně Potters Bar je. Když jsem zjistil, že to není bar, kam chodil nasávat Harry Potter, ale jakési městečko nad Londýnem, našel jsem pár videí na internetu a mezi nimi i den otevřených dveří v garážích z loňského roku. 

A letos jsem byl u toho a dokonce jako kmenový zaměstnanec garaží :-)

No... bylo to úžasné. Kdo má rád autobusy a rád se ohlédne do historie, ten to pochopí. Byl jsem jak Alenka v říši divů. Prvně jsem na vlastní oči viděl legendární Routemastery a další historické autobusy, mohl jsem si na ně sáhnout, prohlédnout si je a do některých si vlézt. Nakonec jsme se s Danem v jednom i svezli. Prostě jsme neodolali.

Už minulý týden jsem svému synkovi koupil nějaké busy jako dárek... a dneska jsem k nim ještě jeden přidal a nakonec jsem neodolal a koupil si jeden i pro sebe. Teď mi tu stojí na stole a sluší mu to tu :-)

Nafotil jsem toho zase hromadu, takže fotky najdete na Rajčeti:
... tak se pokochejte.

Ztráta dokladů v UK


Slíbil jsem vám dokončení příběhu "O Danovi a jeho dokladech" :-)

Tož... někde byly rady nahlásit to na policajty apod. Zbytečnost. Za a) vás stejně nejspíš pošlou k šípku nebo vám vystaví jakési referenční číslo a za b) je to ztráta času. Další rada: nevolat na ambasádu. Dan tam zavolal a setkal se s velmi nevstřícným jednáním a s odkazem, že mu přidělí termín na konzultaci, kde to vyřeší a bude to v září. Což je samozřejmě nemyslitelné, aby tady byl busdriver dva měsíce bez dokladů.

Tak jsme se sebrali a prostě jsme vyrazili na ambasádu lidově řečeno na blind. Dorazili jsme, u vstupu nás přivítala velmi sympatická, vlídná a vstřícná paní hovořící slovensky, my jsme jí vysvětlili, že Dan ztratil doklady a že tady řídíme bus a nemůžeme být bez řidičáku... Paní nás posadila, zavolala paní konzulce, dostali jsme pořadové číslo a čekali cca 20 minut. Jakmile jsme přišli na řadu, zašli jsme k přepážce, kde další naprosto vstřícná a milá paní už věděla oč jde, Dan vyplnil papír se svými údaji, já vyplnil papír, že zaručuju jeho totožnost, během 15-ti minut Dan dostal dočasný cestovní pas, na který bude moct vycestovat do ČR. Tam přiletí, v Praze si nechá za 24 hod. vystavit občanku, s ní rovnou zažádá o řidičák a odletí zpátky do UK. Hotový řidičák mu potom vyzvedne přítelkyně na základě plné moci a pošle mu ho do Anglie. Takže do 14 dnů by měl mít pokupě zase všechny doklady a může vesele pokračovat.

No, jak mne rodiče učili, líná huba holý neštěstí... a to stále platí. 

Takže, hned jak ztratíte doklady, hurá na ambasádu, vysvětlit problém, vzít s sebou někoho, kdo vám zaručí, že jste za koho se vydáváte (pokud jste přišli o všechny doklady (pokud vám třeba zůstal pas nebo jiný doklad s fotkou není to třeba) a nechat si vystavit emergency pas a mazat domů pro nové doklady.


Oblíbené příspěvky