Learn Route, aneb tam a zpátky do zblbnutí ...
Na úvod... jsem rád a překvapilo mne, kolik mám kladných ohlasů na blog a
že se dokonce pár jedinců dožadovalo pokračování.
Totiž... já to nechával jen na svém fb a
o blogu věděli jen mí přátelé. Slečna Betty z agentury James Lewis mne však
požádala, abych blog nasdílel do šoférských skupin na fb. Proč? Protože
pokaždé, když tam dá pracovní nabídku pro řidiče jménem agentury, pustí se do
ní pár nepříliš inteligentních kolegů, že je podvodnice apod. Tak aby prý
viděli, že to funguje...
Několik těch komentářů jsem četl a docela jí
lituju. Je mi jasné, že těm dubovým hlavám stejně nevysvětlí nikdo, že tahle
agentura není ta, co vás prodá do otroctví a shrábne za vás majlant od
obchodníků s bílým masem (zase na druhou stranu, mne je dobrých 105 kg živé
váhy, to už má svojí cenu :-D )
Nicméně, jak správně (nejen) na adresu
řidičů autobusů zpívá The Tap Tap: " Blbec je blbec a blbcem
zůstane".
Docela jsem váhal, protože znám českou povahu a
vím, jak se dobré skutky nevyplácí, ale nakonec jsem se opět do obou skupin
přidal a nasdílel blog. A ejhle... ani jeden negativní komentář. Teda lidi,
jako fakt jste mne překvapili. Pokud už se tam komentář objevil, tak to byla
podpora, přání štěstí či něco jako "jel bych taky". Opravdu Vám za to
chci poděkovat, stejně jako za to, že čtete tenhle blog a snad se vám i líbí.
No... a co je nového v Londýně, resp. v
Potters Bar. Horko je tu stále jako v Africe, ale to vás asi moc nezajímá. Mne
jo, protože se tu slušně opékám.
V pondělí jsem přišel do garáží a vyhledal svého
mentora. Na úvod jsem mu (jako všem před ním) řekl, že moje angličtina není tak
úplně perfektní a že bude fajn, když bude mluvil slowly a clearly. To mi s
naprostým pochopením odkýval a od té doby mele jako kafemlejnek. Výsledek je
ten, že mi všechno říká třikrát...
Pro připomenutí cituji z minulého
příspěvku: "Tam se mne ujme mentor (poradce) a první den budu
jezdit nějakou blbuvzdornou a prý pokud možno bezodbočkovou trasu bez lidí a učit
se co a jak. Druhý a třetí den budu jezdit stále pod dohledem mentora stejnou
trasu s lidma."
No tak hádejte co... Správně. Všechno je
jinak :-)
První den se mne ujal mentor... potud ok.
Blbuvzdornou a bezodbočkovou trasu si představuju malinko jinak. To, že na
trasu najíždím z garáže cca 25 minut, cestou, která sama o sobě vyžaduje učení,
protože se tam několikrát odbočuje a různě vyjíždí z kruhových objezdů, už samo
o sobě nepovažuji úplně za snadné. Ale že trasa samotná trvá cca hodinu,
projíždí se několik městských čtvrtí a trasa se kroutí jak háďátko plíživé...
to už je malinko zrada. Mohu konstatovat, že po pěti dnech si trasu snad
pamatuju :-)
Totiž... první den (od 8 do 15 hod.) jsme
sedli do doubledeckeru a jezdili kolem Potters Bar... aby mentor viděl, jak
řídíme. Druhý den, spokojený s tím, že řídíme dobře, jsme přesedlali na
singledecker, se kterým budeme trasu 491 jezdit a vydali se na ni. Střídali
jsme se s rumunským študentem v řízení a trasu projeli cca třikrát tam a zpět.
Třetí den... nemlich to samé. Pasažéra jsem zatím viděl jen z okýnka.
Čtvrtek a pátek jsme měli za úkol nakráčet do
garáže ráno (kolem páté) a přifařit se k nějakému řidiči, co jede naši route.
Takže jsem došel na pátou a chytil první spoj, který začínal v 5.25 hod.
Tahle fáze se jmenuje LR - Learn Route,
neboli učení trasy. Pak nějak nevím, co jsme dělali s mentorem v úterý a ve
středu.
Ale v téhle fázi jsem se konečně
začal učit. Řidič mi ukázal vše. Od toho, kde si ráno odpíchnout, kam se
zapsat, kde si vzít Duty card, jak odpíchnout modul do ticket maschine atd.
včetně postupu, jak najít bus. Teď se možná usmějete... já byl v garáži vždycky
nejdřív v osm ráno a to tam vždycky stály autobusy. Ale to, co jsem viděl v pět
ráno... to jsem ještě neviděl nikdy. Autobus vedle autobusu, nalepené zrcátko
na zrcátko, cca tři za sebou v několika řadách... + plná garáž + busy na
silnici + na protější zastávce... a jeden po druhém, jak byly seřazeny odjížděly.
Třeba to někdo znáte, ale já na to koukal jak vyvoraná myš. Tohle je parkovací pořádek garáží. Co očíslovaný obdelníček, to autobus. A tak, jak jsou nahňácané na plánku, tak taky stály každé ráno.
Takže, to kde najdete svůj bus je na rozpisu. Náš
byl na C14. Prvně jsem si představil šachovnici :-) Pak jsem se dozvěděl, že C
je kantýna. No jafan... si busík dává po ránu
kafe, aby to s náma vydržel.
Po kontrole busu jsme v 5.40 vyjeli na trasu. Já
si pečlivě zapisoval, kudy jedeme. V 6.05 jsme dorazili na konečnou "North
Middlesex Hospital". V 6.25 jsme nalodili cestující a vyrazili na trasu
směr "Waltham Cross Bus Station".
Takže konečně ukázka, kde jsou zastávky na trase,
jak lidi používají karty, jak s lidma, co mají problém s kartou či se
zaplacením apod. Díky tomu se ukázalo (vzhledem k tomu, že trasa je blbuvzdorná
a snadná), že obsahuje dva poměrně dlouhé úseky, které tady nazývají "Hail
and Ride". Pro příznivce skinheadských hnutí: To neznamená "Hajluj a
jeď!".
To znamená, že v tom úseku nejsou zastávky, ale
pouze obecně známá místa (teda jim, ne mně), kde si prostě cestující stoupne,
zvedne packu a prostě si stopne bus. To místo není samozřejmě sebeméně
označeno. Kdyby tam ty lamy aspoň udělali tečku na silnici, praporek na lampu,
postavili tam veverku s červenou čepicí... když už nemaj na zastávku. Ne.
Prostě si to musíš pamatovat.
Takže jedno takové místo si třeba pamatuju podle
toho, že je tam taková ta červená poštovní schránka Royal Post. To je ok. Ta
tam stojí tak od roku 1800... a asi ještě pár let stát bude. Ale druhý
flek si pamatuju podle zaparkované dodávky s vysokozdvižnou plošinou... takže až
odjede, tenhle flek neobsluhuju :-)
A pak je tam úžasný úsek. Enfield Island
Village
Tady máte odkaz: https://goo.gl/maps/rn24JuCWU1z .
Klikněte si na to, otevře se vám Google maps v rozhranní Street View. Tam uvidíte
bus 491 - to je moje linka. Tak se vydejte po jeho trase (pomocí myši klikáním
na silnici ve směru kam potřebujete jet...) nikam neodbočujte, držte se
hlavní...a všímejte si šířky silnice a zatáček, ostrůvků apod. To není trasa
autobusu. To je polygon zkušebního ústavu. A na konci točna... a to samé zpátky
:-D Sem by měli brát řidiče začátečníky... to je škola hrou :-) Komenský by
jásal.
Já rozumím tomu, že v Londýně asi není prostoru
nazbyt... ale o půl metru širší jízdní pruhy by je asi nezabily. Ale to je v
Londýně skoro všude - pruh přímo na šířku busu... takže každé zaparkované auto
je překážka. Co auto... motorka, kolo... kam plivnete, tam se autobus nevejde.
Ono vám asi připadá, že si na všechno
stěžuju. To zase ne. Mně se tu líbí a jsem tu spokojený. Jen tu prostě není
všechno dokonalé. ale kdyby bylo, tak by to byla brutální nuda, ne?
Takže jsme jezdili společně celou šichtu, já
koukal kudy se jezdí a kde se staví + všechno okolo... a v pátek to samé v
bleděmodrém.
Teď je víkend a v pondělí mne čeká zase jízda s
mentorem a druhým řidičem. Budeme se střídat v řízení ve směně od 9,26 do 19,50
hod. a vozit lidi. A mentor předpokládám bude sledovat, jestli správně
zastavujeme v zastávkách, jestli zdravíme lidi, jestli jsme milí, ohleduplní, a
bla bla bla.
A pokud to projde, tak si myslím, že bychom od
úterka možná mohli jezdit samostatně. Už aby to bylo.
Jinak se naskytla příležitost na sdílené bydlení
s dalším párem a s Danem, co se mnou jezdí pro Metroline. Ten bude od pátku bydlet
se mnou v bytě, kam jsem se minulý týden nastěhoval a budeme společně hledat
nějaké trvalejší bydlení. Tak dám vědět, jak to pokračuje.
Takže nic nejde podle plánu... a to je nakonec
docela fajn... tak uvidíme, jak se to vyvrbí dál :-)
Čtěte dále...
Čtěte dále...