POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...


Tak první dojmy ze skutečné práce...


Směny se mi zahnízdily na Duty 338, tedy od 15.05 hod. do 00.56 hod.. Už to kroutím od pondělka, dneska mám poslední... pak víkend volný. Na neděli jsem si napsal požadavek na dobrovolný přesčas nebo Learn route na jinou trasu, ale zatím bez odpovědi, tak uvidíme.

Docházení domů je zabijácké... aspoň, že je to většinu cesty z kopce. Do postele se člověk dostane po druhé ráno, ale zase začínám odpoledne, tak je to ok. Už se s Danem koukáme po nějakém bydlení poblíž garáže. A propo... Dan. Budu pro vás mít novou zkušenost, která se vám při pobytu v Anglii může hodit. Danovi se povedlo nechat v autobuse (bohužel ne ve výcvikovém) peněženku s doklady, takže se rozjíždí martyrium - policie, agentura, ambasáda, rodina, úřady... pak dáme návod jak na to :-)

A díky Danovi ještě jedna zkušenost. Povedlo se mu neudělat závěrečný test po teorii ve výcvikovém středisku. Výsledek? 

Jde normálně do garáže, jezdit s mentorem a pak samostatně, jako kdyby to udělal, jen musí zkoušky za 3 měsíce opakovat. Takže taky žádná tragedie :-) 

Zpoždění


No.. a praxe. Ve zpoždění už většinou nejezdím (až na nějakou tu minutku). Včera už jsem to projížděl tak, že jsem musel i zpomalovat, abych nejel brzo. Ale v úterý to byla tragedie. Měl jsem bus, líný jako sviňa, do kopce to málem couvalo, no hrůza. A bum, 17 minut zpoždění. A vysílačka... co je za problém a bla bla bla... po směně se za mnou zastavte. 

Tak to si umíte představit. Zbytek směny na nic jinýho nemyslíte, v duchu si přehráváte co bude, jak tam na vás nějakej idiot bude řvát a honit si triko a jak mu hodím klíče na stůl a řeknu mu, ať si to teda jezdí sám :-D

Samozřejmě skutečnost zcela jiná, pomalu se mi omluvil, ale že to jako říct musí, aby splnil svojí povinnost a že se teda nemá jezdit ve zpoždění (dík, to sem netušil...) a že se učím, tak je to ok. A bylo to.

Světla aut


Bože, to je kapitola. Já teda nevím, co ty anglány učej v autoškole... ale světla. No, povinnost svítit přes den jako u nás tu není. Ale přijde mi, že tu není ani povinnost svítit večer a v noci. Padne takovéto pološero, když se stmívá, ta doba, kdy vidíte ... špatně... a pohodička, zhasnuto. Na co svítit... já vidím. Bum, padne tma a hádejte co? Správně :-) A nic. Potkáváte celou škálu osvětlení vozidel: parkovačky, mlhovky, dálkové, potkávací... a zhasnuté. A nikdo to neřeší. Tomu říkám svoboda :-)

A zkuste na někoho zablikat


To je taky věc. To je snad ta jejich výchova k sebevědomí, nebo nevím co. Někdo vám hodí myš, přechází mimo přechod, vběhne vám před autobus, nesvítí, či tropí jinou neplechu. V Čechách jednoduché řešení. Prostě toho hňupa problikám, protroubím, v nejhorším zagestikuluju nebo si poklepu na čelo... Tady? Jednou jsem zatroubil na fracky, co přecházeli na přechodu na červenou a vlezli mi před rozjetý autobus a málem jsem přišel o přední dveře. Podruhé jsem údajně, (vůbec netuším kde), skřížil cestu frajerovi... zastavil na zastávce přede mnou, vylezl dvoumetrový černoch a s pazourama jako mám já stehna, neomylně si tlačítkem otevřel dveře a nastoupil na mne. Díky za uzavřenou kabinu :-) Tak jsem mu řekl "Sorry, men" a bylo vyřešeno... vykdákal se a když viděl, že se mnou nebude moc řeč, otočil se a odkráčel :-)

A černoši...


Teda, chraň Bůh, že by to mělo vyznít rasisticky, ale ono to tak skutečně je. Oni prostě ve tmě nejsou vidět :-D Máme ty úseky Hail and Ride, kde stojí černoch na spoře osvětlené ulici na chodníku a čeká na bus, který si to tam, díky našpicovaným časům po 22 hod. valí padesátkou. Myslíte, že vyleze aspoň na silnici a zamává? Ne, stojí na tom chodníku, zvedne packu do pasu a myslí si, že je děsně vidět. Omyl. Pište si: " Zkušenost č. 1" Černoch ve tmě vidět není!"

Pro legislativce v UK: Doporučuji na těchto úsecích povinně zavést výstražné reflexní vesty nebo lampičky do ruky a povinnost mávat s nimi, úměrně se vzdáleností přibližujícího se autobusu. Děkuji.

No a dovolená...


Zase zkušenost vykoupená vlastní peněženkou. Hned jak jsem dostal dovolenou na jedenáct dní od 15.9 jsem si aktivně buknul letenky od 15. do 25. září. Ha... chyba lávky.

Do dovolené se nezapočítávají dny, kdy máte volno, tzv. rest days. Takže na konec první den nástupu do práce mám až 1.10. A volno mám už od 14.9. Takže dovolená není 11 dní, jak tam psali, ale fakticky 17 dní. Takže letenku zpátky jsem si přebuknul z 25 na 30.9 - a dalších 600 Kč víte kde...

To jsou všechno omyly, které bohužel z neznalosti absolvuju, ale vám ostatní třeba pomůžou :-) Např. Dan má z mých omylů radost, protože ví, na co si má dávat bacha :-) Třeba nezapomenout modul v ticket maschine v předchozím busu... taky lahůdka. Pak díky tomu půlku kola vozíte lidi zadarmo. 

A tak si tady žijem... práce mne baví, trasa mne baví a teď když už ji zvládám i časově, je to vlastně pohoda. Na ty pitomce, co asi vyhráli řidičák v loterii podle toho, jak se na silnici chovají si člověk zvykne a aspoň ho to nutí být stále ve střehu :-)

Tak anténou nahoře, kolama dole přátelé a díky za sdílení a komentáře :-)

Čtěte dále...


Potters Bar Garage Open Day, prostě prima sobota


Oblíbené příspěvky