DP Praha - základní kurz, den první
Ahoj, předem se omlouvám, že jsem toho za těch 14 dní volna nestihl tolik, kolik jsem čekal, ale za tu dobu, co jsem jezdil s Flixem po všech čertech, ďáblech a podobné havěti, se mi nahromadilo doma poněkud více úkolů. Odehrát x levelů her... teda, co to povídám, samozřejmě myslím spravit odpad, umýt okna, vyprat, vyžehlit... Ok, tak já stejně vím, že mi to nebaštíte :-)
Ale restů jsem stihl dost, jak v mém vedlejším zaměstnání, které mám jako OSVČ, tak doma v papírech... a něco jsem doma taky podě... teda udělal.
A najednou tu bylo pondělní ráno, 6. března 2023, 7 ráno a já stál před učebnou č.4 ve školícím středisku Dopravního podniku Hl. m. Prahy a zase jsem stál jednou nohou na startovní čáře dalšího životního kroku.Sešlo se nás tam celkem 20. Docela dost, i přednášející se divili. Pravdou je, že nás, co máme hotové Déčko a přišli jsme "jen" na pětidenní kurz byla menšina. Pak tam byli kluci, co přecházejí z B nebo C na oprávnění skupiny D. Ti to mají na dva, potažmo na tři měsíce. Uff, docela hektar. A jedna paní, která se do podniku vrací po delší nemoci a musí si cosi obnovit :-) Tak ta je tam pro změnu jen na dva dny.
Co bylo zajímavé byla skladba "studentů". Pár kluků z metra, ať už řidičů (nebo jak se těm mašinfírům říká), tak z údržby, kteří jdou jezdit s autobusem na vedlejšák, protože je to baví. Nebo si aspoň myslí, že je to bavit bude :-) Potom pár OSVČ (těm asi neklaplo podnikání nebo jim naopak šlape až moc a oni se nudí a jdou kroutit volant... těm rozumím, tak jsem začal já, že jsem to měl jako koníčka), řidič dodávky, jeden panský kočí, student vysoké školy, taxikáři (těm už se asi zajídá vozit v autě tak málo lidí - a ještě jim nikdo neprozradil, že když budou vozit víc lidí, tak fakt nevydělají víc než na taxíku, kde vezou jednoho, dva...), jeden hostinský... a vojenský kynolog. Tak tam si to asi dokážu vysvětlit nejméně :-D
Zajímavá squadra. Nepočítám-li onu paní, která je u podniku od roku 2007 a tím pádem nás všechny může hravě strčit do levé zadní kapsy, tak jsem tam jediný autobusák. Ještě kolega, co jde se mnou na Kačerov, ten jezdil s busem u hasičů a snad nějaké zájezdy...
Tak jsme se usadili a v 7,15 to začalo.
Jestli se chystáte na stejný krok jako já a těch dalších 18 nešťastníků, kteří strkáme dobrovolně hlavu do chomoutu veřejné služby, pak mi dovolte v duchu tohoto blogu přihrát vám pár dobrých rad. Protože, jak to tak bývá, měli jsme mít s sebou pár věcí, které nám nikdo neřekl, takže někdo měl a někdo ne. Když vy to budete mít komplet, budete za borca :-D
Takže si nezapomeňte donést: tužku a nějaký papír nebo sešit na poznámky, potvrzení o pravidelném profesním školení s razítky - pokud jej máte, potvrzení o zkouškách na vysílačku, pokud jste jeho šťastným držitelem... pokud ne, uděláte si ho v rámci kurzu, jak jsem pochopil. Dále řidičák a bude fajn, když budete vědět svoje osobní číslo a útvar, kam vás přidělili. Vy, kdo jste starší ročníky, nejedná se o VU1350 motostřelců v Horné pri Čope, kde jste byli na vojně, ale o garáž, na kterou jste projevili přání vstoupit. V mém případku Garáže Kačerov, tedy útvar 131500.
Na začátku proběhne klasická prezentace, která spolehlivě vyplnila první část kurzu. Při ní jsme dostali výukové materiály a brožury (např. informační brožuru varující notorické alkoholiky, že tady jim pšenka nepokvete a marjánkou to nezachrání... tím méně výmluvou na mentolové bonbony) a návody na různé úkony, jako vypisování výkazů apod. Soubor testových otázek z BOZP, PO, SPP a D1/3. BOZP a PO snad znáte, to je klasická bezpečnost a ochrana zdraví při práci a požární ochrana. To, jak jsme se dozvěděli v první části kurzu, která byla právě na BOZP zaměřena je věc, které je u DP skloňována ze všech stran. Že by konečně změna k lepšímu a někoho zajímali lidi? No uvidíme, nebudeme se radovat předčasně. Vzpomeňme si na Londýn a příklad s nesvítícím reflektorem autobusu :-) Kdo neví, čte blog od začátku za domácí úkol :-)
SPP jsouc Smluvní přepravní podmínky neboli Bible, kterou se autobusák může ohánět, pokud ji má perfektně našprtanou. Pokud netušíte, jak to funguje, doporučuji si poslechnout zářný příklad z praxe, pro lepší atraktivitu zhudebněný: The Tap Tap - Řiditel autobusu .
A víte, co je naprostá pecka? Ta písnička je z roku 2010... předpokládejme, že ten incident mezi oním stěžovatelem a řiditelem autobusu se odehrál někdy v roce 2009. A v jedné z brožurek, kterou jsme dnes fasovali bylo tohle (a já se moc omlouvám, za uveřejnění, ale mně to přijde jako naprosto úžasná věc):