POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti...

Ahoj všem, kdo čtete tenhle blok a líbí se vám. díky za vaše milé ohlasy, komentáře a zprávy :-)

Přišlo pondělí a nástup na garáže Kačerov. Byli jsme domluveni s kolegou z kurzu, že se sejdeme v 6,55 hod. před vrátnicí. 6,51... 6,52... 6,53... už jsem byl lehce nervozní, že tam snad půjdu bez něho. V 6,56 telefon: "Kde jsi?" "No, čekám před vrátnicí..." "A kde?" Lehce jsem znejistěl... "No, u vstupu pro lidi..." Rozumnějte... já jel kolem té vrátnice, kudy zajíždějí do areálu autobusy, ale řekl jsem si, že to je vrátnice vjezdová, kdežto tam, kde jsem byl prve na vyšetření u doktorky a na personálním, tam že je to vrátnice pro pěší. OOOmyl :-)

Řidiči a autobusy jedno jsou a jako takové jednu společnou vrátnici mají :-) To je sice zjednodušené, ono těch míst, kudy můžete (legálně) do areálu vstoupit je několik, ale naše místo srazu jsem opravdu nezvolil dobře. Tak jsem skočil do auta a za pět minut byl na správné vrátnici, odkud mne ostraha doprovodila za ostatními, kteří už tam samozřejmě byli, protože všichni tři další pochopili, kam mají jít. No dobře, občas se nezadaří :-)

Takže pokud půjdete v našich šlépějích a nechcete být první den za lamu, tak tady ano:


tady ne:


Dorazili jsme zdárně na výpravnu a po krátkém čekání se nás ujal pan Hanibal a seznámil nás s tím, co nás čeká. Nafasovali jsme univerzální klíče od toalet (to nejdůležitější) a přešli k paní, co s námi sepsala list pro výdej oděvních součástí, tedy uniformy a spol. Následně jsme odešli udělat audit kantýny, který dopadl skvěle. Drštková byla super :-)

Po posilnění jsme s dalším řidičem, kterého nám přidělili, prošli celý areál, abychom se podívali, jak vypadá ve skutečnosti autobus - pro ty, co ho zatím řídili jen na simulátoru.

Né, přeháním... trošku... Podívali jsme se, kde jsou odstavné plochy pro autobusy a v jakém systému tam parkují, zašli jsme k autobusu a vyslechli si, jak se ráno před výjezdem autobus kontroluje, na co si dát pozor, jak se v areálu pohybovat, zašli jsme ke garážmistrům a koukli, jak funguje výpravna. Garážmistři nám dali pár rad do života, co dělat, když... a co zase nedělat, aby... no, třeba aby to oni po nás pak nemuseli předělávat. Potom jsme odjeli fasovat do Hostivaře. Jeden z nás nových přijel minibusem, takže jsme mu dovolili, aby nás tam hromadně odvezl a nemuseli jsme jet každý svým :-) Děkujeme.
To se ukázalo jako prozřetelné, dodávka byla potřeba. Fasování bylo skvělé. Všechno jsme si mohli vyzkoušet, vyměnit velikosti a u některých součástí i typy. Fasovala se bunda - parka, bunda pasovka (můžete zvolit tu a nebo sako), dvoje kalhoty k uniformě a jedny zateplené, košile a trička polo, kde bylo možno si vybrat, zda chcete trička, košile modré či bílé, s dlouhým či krátkým rukávem. Vzal jsem modré a už vím, že při dalším fasování doberu bílé a sako. Potom jsme dostali kravatu se sponou, rukavice, čepici zimní a kšiltovku, šálu, ledvinku a peněženku - kasírku, která se do té ledvinky vkládá.

Bundy jsou se zimními vložkami a kapucemi a prtaktickým počtem kapes a úchytů na propisky. Je vidět, že úsloví, že nás živí tužka, bude mít něco do sebe :-) Nakonec jsme dostali zimní boty. Letní, kde si můžete vybrat z polobotek a semišových sportovnějších polobotek a nebo vysloveně sportovních bot nám zašlou dodatečně na garáže, nebyly skladem. Rada: na fasování si doneste objemnější zavazadlo nebo velký, pevný, igelitový pytel. Pak jsme se vrátili na Kačerov do výpravny, kde jsme dofasovali pár drobností, jako pracovní rukavice, ručník, sluneční brýle, vitamínové nápoje v prášku.. snad jsem na nic nezapomněl.
Po tomhle kolečku jsme šli k p. Habartovi, který nám naplánoval směny do konce týdne. První tři dny budeme jezdit s řidičem - zácvikářem a snad o víkendu už bychom měli jet samostatně.

Takže jsem vyfasoval na začátek linky 189, 106, 157, 113, 188 a 125. V pátek volno a pak se uvidí.

-------------

V úterý ráno, v 5,00 jsem nakráčel, v uniformě smrdící na dálku novotou, na výpravnu. Vzal jsem si desky k lince a prohrabal je, abych zjistil, co tajného se tam skrývá. Papíry, formuláře, mapka linky... nic, co by člověk nečekal :-) Koukl jsem, kde nám parkuje autobus a čekal na zácvikáře. S ním jsme odešli k autobusu na plochu, zkontrolovali autobus a vyjeli. Teda, já jsem vyjel. Zácvikář je tam proto, aby radil, dohlížel, korigoval a radil a radil :-) Protože ... jak byste asi nikdo nečekal ... něco jiného je teorie v kurzu a něco jiného praxe. 

Takže první kolo jsem koukal, kde co svítí, bliká, zvoní, pípá... a kolo od kola si to víc užíval a srovnával se podle jízdního řádu. A pohoda. Linku jsem si předem skoukl na Youtube :-) Tenhle človíček před pár lety projel linky a dal jejich trasy na Youtube a je to skvělá pomůcka, pokud se na lince nic nezměnilo. Zatím mně všechno sedělo... https://www.youtube.com/@LukasNekolny

Všechno podle plánu, výjezd, služby i zatažení v pohodě. Zítra a pozítří si utvrdím papírování, tankování, myčku a takové ty věci okolo, o víkendu zjistím, jak jsem se to naučil, až budu jezdit sám... a od pondělka bych mohl zapadnout do pravidelných služeb, dá-li vedení. Uvidíme. Protože potřebuju každý druhý víkend volno, kvůli synovi, kterého mám jednou za 14 dní v péči (a což byl jeden z důvodů odchodu od umbrelly, protože mi takhle nedokázala postavit směny) a pak potřebuji min. jeden všední den v týdnu volno... zapadá mi to přesně do tůrákových směn. 

Někdo preferuje šejdr, protože jezdí od pondělí do pátku s pauzou přes oběd (3, 4 hoďky podle linky) a má každý víkend volný, ale to není pro mne. Výhodou je, že na šejdru máte vlastní autobus, nestřídáte se s žádným kolegou a tak... někomu to vyhovuje víc, někomu ne. Záleží na řidiči.

Co mne ráno potěšilo, byla zpráva od dispečera z centra řízení provozu, který čte můj blog, že už mne vidí zařazeného na linku a že mi drží palce :-) To vám hned zlepší den.

Ne, že by to bylo úplně zapotřebí... já se těšil a popravdě mne to nezklamalo. Naopak. Teď jsem doma na pauze mezi směnami (v zaučení máme šejdry) a už se těším na odpoledne, až do toho zase sednu. Jasně, vím, že přijde chvíle, kdy to budu vidět naopak, ale doufám, že to bude za co nejdéle :-)

Tak držte palce tomu nebožákovi, co mne bude odpoledne zacvičovat, ať se se mnou nebojí a já dám vědět, jak to celé pokračuje.

Váš BusDriverCZ







Oblíbené příspěvky