POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Druhý den v Londýně... no tak jsi mne teda dostal, no...


Včera jsem na konci článku zanadával, jak je Londýn hnusné, špinavé a divné město. Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil... Dneska mi Londýn ukázal svoji druhou tvář a já se do ní zamiloval :-)

Noc byla hrozná :-D Na pokoji smrad... jeden spolubydlící se vrátil po půlnoci a vyhulil venku asi celou tabačku, protože neskutečně smrděl po nikotinu (nebo co to bylo). Navíc bylo na pokoji děsné horko... ale co, únava nakonec zvítězila.

Zato ráno jsem vstal první (a to bylo asi 8,30 hod.) a po ranní očistě si udělal kávičku, k tomu croissant... a mazal do města na výzvědy :-)

Na stanici Nortfields jsem vytáhl z bankomatu 20 GBP, abych měl v peněžence nějakou hotovost. Abych se nemusel ptát, když si chci koupit limonádu, jestli můžu platit kartou. Teda, uff... oni mají průhledné bankovky... aspoň 10 GBP... jiné jsem zatím neviděl.

Dojel jsem na stanici u London Bridge... vystoupil z metra a ocitl se u Monumentu. Než jsem udělal prvních pár kroků, absolvoval jsem asi čtyři telefonáty... máma, přítelkyně, zase máma a kancelář :-) 

A pak se konečně dostalo na tour... 


Vytušil jsem směr na most (v domnění, že jdu na Tower Bridge historický, který všichni znáte z fotografií Londýna). Omyl... ocitl jsem se na druhém London Bridge... tam, kde nedávno proběhl útok na chodce nějakým muslimáckým magorem... Jenže to bylo lepší. Z tohodle mostu jsem totiž ten druhý měl jako na dlani. A nejen ten... jeden břeh s mrakodrapy, druhý s historickými budovami, na řece výletní lodě... a HMS Belfast - válečnou loď. 

Tak to musím vidět!

Fotky z mé návštěvy Londýna a HMS Belfast hodím na Rajče... a sem odkaz. Je jich fakt hodně a vybrat jen pár bych asi nesvedl.

Fotogalerie: Druhý den v Londýně... no tak jsi mne teda dostal, no...

Fotogalerie: HMSBelfast


Doťapkal jsem až k ní... menší oklikou... na konci mostu je památeční místo na útok... a fotil jak zběsilý. Kam jsem se podíval, to stálo za fotku. Cestou jsem zauvažoval o prohlídce města z jednoho mrakodrapu... ten jehlan na fotkách... ale cena za vyhlídku 30 GBP mi přišla trochu moc. Vstupné na HMS Belfast bylo 17 GBP. To jsem fakt neodolal. Takže z mé vybrané hotovosti mi zbyly 3 GBP :-( Nif mof...

 Na lodi jsem strávil 2 hodiny a fotil a fotil. Já vím... každou blbost... ale kdy to člověk zase uvidí :-) A já tam byl šťastnej jak blecha.

Dokončil jsem prohlídku lodi a mazal do agentury. A další přímý zásah od Londýna. Ta část, kde je agentura je tak nádherná. Protéká tam Temže, na březích kotví lodě, jachty, houseboaty... a všude jsou krásné domy... a Hampton Court Palace. Vidět z něj moc nebylo, ale to všechno okolo... domy, stáje, zahrady... nádhera. Tam si to jednou projdu.

V agentuře přivítání skvělé, konečně jsem viděl sl. Betty naživo a znovu nemohu na agenturu říct křivého slova. Dostal jsem anglickou simku pro komunikaci v UK, probrali jsme nástup do zaměstnání v pondělí a znovu jsem dostal ujištění, že cokoli by bylo třeba, je možno se na agenturu kdykoli obrátit. Absolutně skvělý přístup a jednání. Pokud hledáte práci řidiče v Anglii, rozhodně se obraťte na agenturu James-Lewis. 

Dorazil jsem na hostel upajdaný, hladový... ale se skvělým pocitem. Tohle je ta Anglie, kterou jsem tu chtěl najít. Tak ještě sobota a neděle... a v pondělí hurá do práce.

Zítra mne čekají nákupy... začínám zjišťovat, co mi tu chybí. 



V první řadě nějaká domácí obuv a lžička. Pak musím aktivovat simku... přes net se mi to nepovedlo... a poslat poštou dopis domů (na to jsem zvědavý, to bude zážitek). A koupit redukci do zásuvky.

Pořídil jsem si lítačku na dopravu... tzv. Oysterku (Oyster). Stála 5 GBP a dalších 10 GBP jsem si tam nabil. Tak uvidíme, jak to bude ubývat. A kolik mi strhnou za cestování autobusy, metrem a vlaky z účtu... prý to trvá až 24 hod. Tak doufám, že to nebude raketa :-)

A závěrem?


Připadá mi to, že jsem tu měsíc a ne dva dny. Nicméně jsem tu rád. Jen ty večery na ubytovně bych si představoval jinak. Už abych měl vlastní pokoj nebo ještě lépe vlastní bydlení... No, vyčkej času... Tak dobrou noc... víkend před námi :-)

Čtěte dále...

Třetí den... zákon schválnosti funguje neomylně i v Londýně

Oblíbené příspěvky