Jak tě to proboha napadlo?
No jak... mám malou firmu... jednoho zaměstnance... a zakázky více či méně přicházejí. Někdy více, někdy méně, ale složenky, leasingy a závazky se tak nějak neptají, jestli zrovna zakázky mám a jestli mi zákazníci včas platí faktury.
A pak mám tři děti. Tak nějak se mi to (jsem si to) v životě podělal a na všechny platím alimenty. No a těm je taky fuk, že zrovna ne a ne přijít platba od zákazníka, který už má tři týdny po splatnosti.
A pak mám tři děti. Tak nějak se mi to (jsem si to) v životě podělal a na všechny platím alimenty. No a těm je taky fuk, že zrovna ne a ne přijít platba od zákazníka, který už má tři týdny po splatnosti.
No... autobus. Táta to kroutil přes dvacet let. Třeba to mám v genech :-) A asi by mne to bavilo.
Tak jsem se jim upsal, udělal si v Praze ŘP D a vrhnul se na to. Mezitím jsem se přestěhoval do Kutné Hory. Tam pro mne místo nebylo, tak jsem začal v Kolíně na MHD. A bavilo mne to. Směny sice vražedné, hodin jak na kostele, autobusy na rozsypání... ale ta práce jako taková - Super.
Za měsíc se uvolnilo místo na MHD v Kutné Hoře, tak jsem nadšeně přešel a zbavil se dojíždění. A tady jsem to kroutil skoro rok. Turnusy tři dny od 4 od rána do cca 18-20 do večera a jeden den volna. Plus jeden víkend v měsíci. Plus jeden vložený týden ranní nebo odpolední. Blbuvzdorná trasa od Nádraží k Poliklinice a zpět. Jediná ve městě. To v Kolíně to bylo pestřejší, tam je tras o hodně více.
Navíc... kolektiv, škoda mluvit. Pár jedinců s přístupem hamty hamty, ať mám víc než tamti, běžná praxe některých řidičů okrádat společnost nevydáváním jízdenek, zvláště cizincům a strkání si peněz do kapsy... odhaduju denní výdělek tak na 500 Kč... neohleduplnost k cestujícím, bezohledná jízda... kolikrát si důchodci stěžovali, že je řidič nenechá sednout a schválně se prudce rozjede... o tom, že by z nich vypadlo "Dobrý den" když jim vleze cestující do vozu ani nemluvím... nadávání důchodcům... Nevěříte? Všechno jsem to viděl na vlastní oči. A to není pro mne... A ti slušní a fajn se kterými se dalo mluvit byli v menšině. A slavná ARRIVA? Když ptáčka lapají...
Za měsíc se uvolnilo místo na MHD v Kutné Hoře, tak jsem nadšeně přešel a zbavil se dojíždění. A tady jsem to kroutil skoro rok. Turnusy tři dny od 4 od rána do cca 18-20 do večera a jeden den volna. Plus jeden víkend v měsíci. Plus jeden vložený týden ranní nebo odpolední. Blbuvzdorná trasa od Nádraží k Poliklinice a zpět. Jediná ve městě. To v Kolíně to bylo pestřejší, tam je tras o hodně více.
Navíc... kolektiv, škoda mluvit. Pár jedinců s přístupem hamty hamty, ať mám víc než tamti, běžná praxe některých řidičů okrádat společnost nevydáváním jízdenek, zvláště cizincům a strkání si peněz do kapsy... odhaduju denní výdělek tak na 500 Kč... neohleduplnost k cestujícím, bezohledná jízda... kolikrát si důchodci stěžovali, že je řidič nenechá sednout a schválně se prudce rozjede... o tom, že by z nich vypadlo "Dobrý den" když jim vleze cestující do vozu ani nemluvím... nadávání důchodcům... Nevěříte? Všechno jsem to viděl na vlastní oči. A to není pro mne... A ti slušní a fajn se kterými se dalo mluvit byli v menšině. A slavná ARRIVA? Když ptáčka lapají...
Za rok práce jsem nedostal slíbenou uniformu, bezplatnou jízdenku pro sebe a rodinné příslušníky, o nějakém příplatku na penzijní pojištění ani nemluvím. Co autobus to kandidát na sešrotování (krom jednoho na MHD). To, že se vám nezavírají v zastávce dveře nebo se naopak sami otevřou za jízdy, to že se vám po najetí na výmol otevře přední nárazník, to že to v zimě netopí, v lepším případě to mírně zavlažuje, to že do autobusu za deště teče střechou... to jsou tak nepodstatné detaily, že to na podniku nikoho nevzrušuje. Vždyť se v tom vozí JEN lidi.
A samostatná kapitola - čistota. Myslím, že dojít do autobusu kontrola z hygieny a udělat stěry, tak nevyjede ani jedno auto. Řidiči zametají a vytírají podlahu. A občas utřou palubku a prostor u řidiče (aby viděli na budíky :-) Prostor pro cestující... tyče, sedačky... nezájem. A ty sedačky, to je dobrý hnůj. Mastné, špinavé... Za a) to není práce řidiče, za b) k tomu stejně nemá technické a úklidové prostředky, i kdyby k tomu měl čas a vůli. Když jsem se na to ptal na podniku, dostal jsem odpověď, že se dvakrát ročně dělá hloubkový úklid autobusů. No, asi jsem zrovna nebyl v práci... ale já to nezažil :-)
A samostatná kapitola - čistota. Myslím, že dojít do autobusu kontrola z hygieny a udělat stěry, tak nevyjede ani jedno auto. Řidiči zametají a vytírají podlahu. A občas utřou palubku a prostor u řidiče (aby viděli na budíky :-) Prostor pro cestující... tyče, sedačky... nezájem. A ty sedačky, to je dobrý hnůj. Mastné, špinavé... Za a) to není práce řidiče, za b) k tomu stejně nemá technické a úklidové prostředky, i kdyby k tomu měl čas a vůli. Když jsem se na to ptal na podniku, dostal jsem odpověď, že se dvakrát ročně dělá hloubkový úklid autobusů. No, asi jsem zrovna nebyl v práci... ale já to nezažil :-)
V Kolíně chodila do garáží uklízečka, která busy čistila. V Kutné Hoře? Nezájem... V Kolíně jsme na každé konečné měli mobilní toaletu na klíč. V Kutné Hoře? Nezájem... Atd. atd.
Tak jsem začal přemýšlet o změně. Zájezdy? Jezdit MHD v Praze? FlixBus? Pak jsem narazil na blog kluka, co jezdil MHD ve Švédsku. A začal uvažovat nad zahraničím... A zasáhl osud.
Na Facebooku se objevil inzerát personální agentury James Lewis a nabízeli práci řidiče autobusu v Londýně. 550 GBP týdně, zaškolení, podpora... A tak jsem jim napsal.