POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Neděle je od slova nedělat :-)


Dnes ráno jsem zasedl zase k blogu... trochu ho zanedbávám, ale to se asi s přibývajícím časem v UK dalo čekat. Ale nezapomněl jsem na vás a i nadále vás hodlám obšťastňovat svými výplody.

Takže, co je nového...

Nic :-DDD 

Ale ne... tak mám konečně v ruce podepsanou pracovní smlouvu. V pátek jsem absolvoval zdravotní prohlídku u "závodní lékařky" a následně obdržel: "MAIN TERMS AND CONDITIONS OF EMPLOYMENT".

Mimochodem zdravotní prohlídka... uff. Jakože měření tlaku, poslech stetoskopem, vážení, měření... ok. Ale... měření reakčního času tím, že doktorka pustí kolmo pravítko a vy jej v co nejkratším čase musíte zachytit palcem a ukazováčkem... že se postaví před vás a provádí roztodivné prostocviky jako ohýbání, naklánění, zvedání nohou, upažování, předpažování... a vy to musíte po ní všechno opakovat a připadáte si jak debil :-)... že zkouší rozsah vašeho zorného pole tím, že se jí díváte do očí a ona různě oběma rukama po stranách ohýbá prsty... a jakmile je ohne musíte na té správné straně lusknout prsty... no blbě se to vysvětluje, ale to je fakt úkon... vysílat to v telce, umlátíte se smíchy :-)

No a na závěr se mne paní doktorka zeptala, jak stará je moje fotka v pase. Řekl jsem, že z roku 2016. Soucitně se na mne zadívala, jako bych měl zítra umřít a povídá... "No, to jste se teda hodně změnil, teď vypadáte mnohem hůř, starší... a to břicho... (na fotce v pase žádné nemám, páááč tam není vidět), měl byste se sebou něco dělat, určitě začít méně jíst, takhle by to mohlo být špatné... Uáááá, sama vycmrndlá jak treska... Pff.

Jo... a kdyby vám někdo věšel na nos, že hubnout musíte tak, že budete méně jíst a víc se pohybovat, ideální, že jsou dlouhé procházky, nevěřte mu.

Co jsem v UK, tak prakticky nežeru... max jedno teplé jídlo denně a to zpravidla těstoviny s omáčkou, k snídani cereálie nebo tmavý chleba se zrním... a to, co jsem tu za ten týden naťapal jsem nenachodil v ČR za rok :-) A výsledek? Při vážení u doktorky-špejle jsem měl 101,6 kg. Takže absolutně na gram stejně jako před odjezdem :-)

Agentura James-Lewis. Ti se o mne poctivě starají dál. Včera... ano včera... tedy v sobotu... jsem měl domluvenou schůzku v bance HSBC za účelem zřízení bankovního účtu. Mám sice už jeden UK účet u TranferWise, ale mít účet u "kamenné" banky je výhoda z hlediska kreditní historie člověka. Pro hledání bytu, nákupy na splátky, žádosti o cokoli...

Na 27.6 mám domluvenou schůzku od agentury u Job Agency za účelem vydání National Insurance Number (NINo), obdoby našeho rodného čísla. 

V práci všechno super. Teorie mi jde na jedničku a s řízením vlevo se den ode dne sžívám víc a víc. První den dva obrubníky, druhý den jeden a třetí den už žádný :-) V pondělí by měl být nějaký test, tak uvidíme :-) Instruktor je spokojený a já jsem vrcholně spokojený s ním.

Tak uvidíme, jak to půjde v další fázi tréninku, kde bude hlavně teorie.

No a bydlení... nemůžu si stěžovat. Sice sdílené bydlení není něco, co bych do budoucna chtěl, ale v současné fázi to nemá chybu. Za 14 dní se má přijet rozhlídnout i přítelkyně na pár dní. Tak uvidíme, jak ji Londýn osloví :-)

Tady v Colliers Wood, kde bydlím je hezké okolí, parky, klidná čtvrť, nedaleko ulice s obchody, autobus, metro... všechno u čumáku, ale zase ne tak blízko, aby jste je slyšeli :-)

Dneska ráno pršelo, teď se to vybírá, takže nakonec se možná zvednu a půjdu se projít. Na větší výlety do centra kašlu, dokud nebudou pravidelné výplaty. A propo... výdaje...

Jdeme počítat...


V průběhu tréninku má být výplata 61,20 GBP denně... tedy 306 GBP týdně. Hrubého, čistého... netuším, pak se pochlubím s praxí.

Nicméně v současné době jsou mé výdaje 40,22 GBP denně.
  • Bydlení 21,42 GBP denně (150 GBP týdně)
  • Doprava cca 7,80 denně (39 GBP týdně - bráno od po-pá, tedy pouze do práce z práce, žádné lauzrování po městě)
  • Jídlo a občerstvení v průměru 11 GBP denně (dvě kafe za den, oběd a sem tam nákup, aby bylo z čeho uvařit)
Takže cca 254 GBP týdně. Ani to nepřepočítávejte :-) Teda žádná hitparáda. Takže z výplaty by mi mělo zůstat cca 50 GBP. 

Po skončení tréninku, v běžném provozu by měl být hodinový plat (základní bez přesčasů, příplatků apod.) 13,19 GBP. Minimální pracovní úvazek podle pracovní smlouvy je 38 hodin týdně Po - Pá. Tj. 7,6 hod. denně. Za předpokladu, že v tom bude neplacená 30 min. přestávka, je to 7,3 hod. denně. Takže cca 96 GBP denně, 481,5 GBP týdně

Tam by mělo zbývat už asi 230 GBP týdně (6670 Kč, měsíčně cca 27000 Kč). Mělo by odpadnout jízdné, protože bych měl získat zaměstnaneckou lítačku, ale zase přibude přítelkyně, takže se zvýší náklady na jídlo. Taky bude třeba hledat bydlení v blízkosti garáže, protože tady je to za prvé dočasné a za druhé daleko... takže počítám, že bydlení nás vyjde okolo 200 - 250 GBP týdně, místo současných 150 GBP.

No, jak to bude v praxi se uvidí a vy se to dozvíte :-) Určitě to bude chtít sem tam přesčas, sem tam víkend apod. Pak bude výplata vypadat lépe. Potřebuji umořovat dluhy v ČR :-) 

Závěr? Všude je chleba o dvou kůrkách, ale tady se prostě žije líp. A to je můj závěr po 10 dnech...

Čtěte dále...

Be positive :-)


Oblíbené příspěvky