POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Přípravy na cestu...


Já to dal! Obrovská radost a úleva. Nervy opadly a hup na přípravy...


Bylo 1.6.2018 a 7.6.2018 letím... a 11.6.2018 nastupuju. Takže mám co dělat. První na řadě byla letenka. Vyhrály to Smartwings... měly let 7.6 s odletem ve 12.30 hod. Přílet 13.35 hod. na Getwick. Teda našeho času. Jinak to vypadá, že mají stroj času. Díky časovému posunu totiž odletím ve 12.30 hod. a přistanu ve 12.35 hod. :-D Z Prahy od Londýna za 5 minut :-DDD Bomba ne?

(Doplnění 17.6.2018 - no... původní výkřik byl díky neznalosti systému letenek apod. Odlet byl sice z Prahy 12.30, ale uvedený přílet 13.35 byl uveden už v místním UK čase... takže pro nás 14.35. Takže doba letu dvě hodiny. V reálu si k tomu ještě něco přihoďte... my dosedli na runway ve 14 hodin UK času).
Tak letenku bychom měli... a prvních 992 Kč v trapu. 

Co dál... 

Hned po pohovoru následoval telefonát od sl. Betty... gratulace a další info. Odeslání kopií dokladů: OP, Pas, ŘP, profesák, výpis z rejstříku trestů (100 Kč), výpis z karty řidiče (69 Kč) a reference za poslední tři roky (poslední rok mi napsala Arriva, předtím jsem byl OSVČ.) Pak si nechat udělat 4x průk. foto a dovézt s sebou (120 Kč).

(Doplnění 17.6.2018 - pokud máte datovou schránku, vygenerujete si výpis z karty řidiče i výpis z rejstříku trestů zdarma zde: https://www.gov.cz/obcan/formulare )

Pak následoval online test na stránkách agentury pro Metroline... zaměřený na psanou angličtinu a vcelku snadný.

Na Transferwise jsem si zařídil účet... českou banku a vytvořil jsem si tam i anglický účet, kam mi bude zasílána výplata. Stačilo projít ověřením totožnosti pomocí dokladů a výpisu z účtu a do tří dnů mi přišla bankovní bezkontaktní karta. Lze tam velmi výhodně převádět měny... tedy např. vydělané libry převádět na koruny a platit s nimi u nás.


Dopis od agentury

4.6.2018 došel emailem dopis od agentury s informacemi k prvním dnům.

Začátek práce 11.6.2018 v 7.30 AM ve Willesden Junction Bus Depot. Dva týdny mám od agentury zdarma ubytování v hostelu. Tím, že dorazím již 7. června, musím si první dva dny zaplatit sám (údajně 11 GBP denně). Od soboty už mám pobyt hrazen agenturou. 

Agentura mi nabídla ubytování ve dvou hostelech. Jeden je hned přes ulici naproti depotu. Ale ty reference (no koukněte sami...) ... špína, hluk (v přízemí je Pub). Díky nechci. Druhá ubytovna je sice cca 8 mil daleko (40 min busem, s jedním přestupem), ale reference mnohem přívětivější. Takže výběr je jasný. 

Pomocí Google maps jsem si udělal itinerář... a tamtéž jsem si reálně prošel cestu ze zastávek do depa a na ubytovnu. Stejně tak jsem si našel spojení z letiště Getwick na ubytovnu. Online jsem si koupil jízdenku na vlak z letiště... Getwick Express - výhodou je, že není vázaná na přesný čas. Cena 523 Kč (17 GBP). Zbytek cesty bude metrem. Souběžně mi potvrdila možnosti spojení i sl. Betty, která mi vyhledala trasy také.

Podle informací od agentury bych ve Willesden Junction Bus Depot měl absolvovat počáteční výcvik 4-5 týdnů a pak bych měl být přidělen do garáže, kde bych už měl zůstat pracovat. Podle předběžných informací to bude depo Potters Bar na severním okraji Londýna. Takže už koukáme s agenturou i po vhodném bydlení tam... I s tím mi agentura pomůže, jak s potvrzením, že mám práci, tak při sjednání schůzky s landlordem (majitelem nemovitosti - pronajímatelem).

Mzda bude vyplácena každý týden v pátek na účet zpětně. První mzda tak bude vyplacena v pátek druhý týden po nástupu. V zácviku 320 GBP za týden.

S sebou si vezměte alespoň 300 GBP...

Ačkoli první dva týdny ubytování hradí agentura, jsou tu další vydání... jídlo, drogerie + peníze na deposit, až si budu hledat vlastní ubytování.
Znovu musím říci, že sl. Betty z agentury je neobyčejně ochotná a pomáhá mi se vším, co potřebuji a trpělivě odpovídá na všechny mé dotazy ohledně ubytování i práce. Tak snad se to po příjezdu nezmění... 

Dnes je 6.6.2018... den před odletem

V pondělí jsem byl na VZP a na sociálce a přeptal se na další postup. Vzhledem k tomu, že jako OSVČ budu zůstávat v ČR, ale jako člověk se budu stěhovat (a jak pevně věřím, natrvalo) do Anglie, trochu jsem jim na úřadech zamotal hlavu.

Nakonec budu muset po nástupu do zaměstnání požádat o formulář A1, který stanoví, kde budu odvádět odvody z podnikání. Jak to vypadá, tak v Anglii za sebe a v ČR za zaměstnance... uvidíme.
V ČR nechávám generální plné moci na podnikání i na osobní záležitosti. Ověření šesti podpisů 180 Kč. 

Takže den před odjezdem jsou celkové náklady 1984 Kč.

A tady už leží tašky, napůl zabalené. Napůl proto, že večer tam ještě přijde noťas. A protože bude v zavazadle, které bude k odbavení a v trupu letadla a nechci o noťas přijít, bude obložen oblečením :-) Takže večer dobalím, zvážím zavazadla (hlavní max. 15 kg, příruční 8 kg do letadla) a ráno v 8 vlakem do Prahy a na letiště... 

A nadále Vás tu budu obšťastňovat čerstvými zážitky, vývojem, fotkami, videi a zkušenostmi.

Tak na shledanou na letišti :-)


čtěte dále...


Odlet a první den v Anglii


Oblíbené příspěvky