POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Dopravní podnik Hl. m. Prahy - přijímací řízení, část I.

Než se vrátíme do roku 2019-20 k mému ježdění s Flixbusem, drobně odbočíme do současnosti. Jak jsem avizoval při obnovení blogu, v současné době mám podanou výpověď u společnosti Umbrella Coach & Buses a od 1.3.2023, pokud se vše zadaří, nastoupím do DPP Praha, překvapivě jako řidič autobusu. to jste nečekali, co? :-D

Postrčilo mne k tomu i mé působení na konci ledna na MHD Jablonec, kde naše firma ukončovala dvouletý kontrakt. 

No a protože jsem vám slíbil, že vás ve svém blogu budu provázet nejen nástupem, ale i kariérou u dopravního podniku stejně, jako tomu bylo při mém ježdění v Anglii, kde jinde začít než u Adama.

První kroky

Když ve mně uzrála myšlenka přestat se toulat po Evropě, přespávat po hotelech a ubytovnách a být doma ve středu a v dubnu, rozhodl jsem se pro znovuucházení se o práci u DPP.

Pokud jste pozorně četli předchozí příspěvky, tak víte, že jsem přijímací řízení absolvoval už v roce 2018, po svém návratu z Anglie. Prošel jsem zkouškou z jízdy a zdravotním vyšetřením... a pak jsem zahlédl inzerát na Facebooku na práci u Umbrelly a zavolal tam. Byla z toho práce na prakticky 4 roky.

A teď, přesně podle hesla: "nevstoupíš dvakrát do stejné řeky", do ní nevstupuju, ale skáču po hlavě.

Poslal jsem na DPP svůj životopis a průvodní dopis a během cca 15-ti minut mi volal zástupce personálního oddělení. Samozřejmě jsme si ujasnili pár drobností a dohodli se na absolvování zkoušky z jízd, která je prvním předpokladem pro zahájení přijímacího řízení. Protože pokud neumíte řídit autobus, tak asi nemá smysl tam lézt :-D

No, není to úplně pravda. Existuje samozřejmě možnost ucházet se o práci i s řidičákem sk. B nebo C a "déčko" si u DPP dodělat. A jejich školící středisko / autoškolu můžu jenom doporučit. Vybavená je skvěle, jak po technické stránce, tak z hlediska lektorů.

Ale já samozřejmě déčko už chvíli mám, tak jsem se dostavil 2.2.2023 (nebýt té trojky, bylo by to přímo magické datum :-) ) na adresu U Vozovny 6, v Hostivaři. Tam už čekal instruktor jízdy. Po nezbytném byrokratickém okénku, kdy si musel zapsat údaje z našich ŘP... byli jsme tam dva uchazeči... proběhl briefing. Byli jsme upozorněni na nutnost předvedení čisté jízdy s respektováním a dodržováním všech pravidel silničního provozu. Zkrátka chtějí vidět jízdu ala závěrečná zkouška v autoškole.

Že to zní snadně? No ale jenom zní. Teprve tam si uvědomíte, kolik návyků nebo možná lépe zlozvyků, máte z praxe. Popravdě řečeno, nechtěl bych být v kůži toho instruktora. Při představě čím už si asi musel za svoji kariéru projít, kolik kopyt mu tam předvádělo své řidičské umění a kolik se ho rovnou pokoušelo zabít :-D se nedivím, že má k této "zkoušce" takový přístup. Takže zasednete, zkontrolujete si zrcátka, nastavíte sedačku, připnete bezpečnostní pás ... a ... vyjedete. Jedete podle instrukcí a oči máte na šťopkách, aby vás nechytil při nějaké játrovině. A čím víc se hlídáte, tím víc kravin samozřejmě tropíte.

Takže si do zatáček najíždíte víc, než je třeba, abyste náhodou nedrapli gumou o obrubník... takže dostanete zprcung, že zajíždíte pomalu do protisměru. Hlídáte si tlapy, abyste drželi volant jako v autoškole, takže se vám samozřejmě drží blbě a připadáte si jak medvěd na motorce. Lítáte očima doleva, doprava, dopředu, dozadu, abyste pokryli všechna auta kolem, chodce, přechody, semafory, ostatní auta, kola, motorky, pejsky a kočičky a nízko letící letadla. 

To, co normálně naprosto automaticky zvládáte s přehledem, vám najednou připadá, jak balancování nad propastí bez záchraných lan.

Důležité je, neudělat žádnou zásadní kravinu (stejně jako při zkoušce v autoškole) a hlavně si nenechat od instruktora zasáhnout do řízení. to by byl konec zkoušky a nazdááárek. I když ve formuláři je kolonka na opravnou zkoušku, ale raději sem se na to neptal :-D

Jakmile dorazíte zpátky k výcvikovému středisku, proběhne zhodnocení vaší jízdy. Zpravidla se dozvíte, že teda jako celkem dobrý, ale chyb tam byla hromada a měli byste se nad tím zamyslet. Trochu vám to cukne ješitností, ale popravdě pro mne je důležité to razítko ve formuláři, co mi stvrzuje, že sem prošel.

Takže volám na personální s dobrou zprávou a dozvídám se termín na pohovor.

Pohovor na personálním

Protože mám rozbité auto a jsem pražská líná mrcha, co se po Praze bez auta nehne a MHD si matně pamatuju z mých mladých dob, kdy jsem ji hojně využíval, nicméně za posledních třeba deset let bych na prstech spočítal, kolikrát jsem tím nesmyslem jel, je pro mne cesta z Chodova do Hostivaře peklo :-) Protože jsem si vzal do hlavy, že jedu na stanici Depo Hostivař. 

Naštěstí jsem zvyklý nechodit nikam na poslední chvíli, naopak se vždycky snažím nechat si dostatečnou rezervu. Takže dorazím metrem do Hostivaře a koukám, že jsem o kus jinde. A protože na zastávce tramvaje na hlavní vidím, že mým směrem jede jen jedna linka č.16, usoudím moudře, že pojede za dlouho a já spěchám, takže se vydám na cestu pěšky. Vždyť to zase není tak daleko. Je sice mráz jako kráva (aspoň pro mne, zhýčkaného pražáka), ale statečně ťapu. Pravidelně, mezi zastávkami mne předjíždějí tramvaje č.16 jedoucí mým směrem. Ale vždyť už je to jen kousek. Po cca 15 minutách dorážím k výcvikovému středisku s jazykem na vestě.

Když si pak připravuju papíry s razítkem ze zkoušky z jízdy, co sem měl s sebou, hned nahoře vydím - dostavte se prosím na přezkoušení z jízdy dne 2.2.2023 v 16:00 hodin na adresu:

Oddělení vzdělávání - Autobusy, U Vozovny 6, Praha 10, Hostivař

konečná zastávka tram č. 16 - Ústřední dílny DP, budova autoškoly (vpravo od hlavního vchodu)

Jasně... jak pro blbce. Pak ještě ale musíte toho blbce donutit, aby si to přečetl a tu tramvaj použil :-)

No, ale jsem tam a klepu na dveře personální kanceláře. 

Přivítání je příjemné (a je tam teplo :-) ) a rozjíždí se kolečko papírování. Vyplnit klasický dotazník se základními údaji, předchozím zaměstnání apod. A nastínění dalších potřebných kroků:

- zdravotní vyšetření, sestávající z vyšetření EKG, vyšetření u očního lékaře, obstarání výpisu z vaší zdravotní dokumentace (takže návštěva vašeho praktika), vyplnění anamnestického subjektivního dotazníku a když tohle oběhnete, tak následuje zdravotní prohlídka u závodního lékaře DPP.

Pokud za něco z toho platíte, necháte si platbu potvrdit do formuláře a poplatky vám budou v první výplatě vráceny. to je rozhodně sympatické.

EKG jsem absolvoval ještě ten den. Na očním jsem byl dneska. Zítra mne čeká rande s praktickou doktorkou a vyžebrání výpisu z dokumentace a na pátek mám domluvenou vstupní prohlídku. Nalačno a se skleničkou ranní moči. Klasika. 

Pokud nemáte platné psychologické vyšetření, pak vám ho zajistí ve školícím středisku také. To naštěstí mám, přezkoušení mne čeká až za dva roky.

Takže, jakmile to máte všechno po kupě, dostavíte se znovu na personální, donesete dokladovou fotku, doklad o nejvyšším vzdělání, případně doklad o školení profesní způsobilosti a všechno to odevzdáte. To mne čeká snad v pátek.

Doufám, že to stihnu, protože už v pátek se navážím do Hamburku na poslední jízdy u Flixbusu (Hamburk - Kodaň) a pak si procvičím ježdění na městě na výluce v Hamburku. Na konci února se vrátím na podpis smlouvy u DPP.

Pak by mne měl čekat 6.3.2023 nástup do školícího střediska na týdenní zaškolení a hup na garáže. A o tom vám samozřejmě napíšu příště.

Mezitím se můžete těšit na pokračování mého povídání o Flixbusu od 2019 dodnes.

Na závěr mi dovolte pozvat vás na moji novou stránku na Facebooku: https://www.facebook.com/busdrivercz, kam vkládám všechny příspěvky z tohoto blogu a budu velice rád, pokud se vám blog líbí, za všechny like, sledování a odběr... a každý fajn komentář.

Váš BusDriverCZ

čtěte dále:

DPP - přijímací řízení, část II. a aktuální Flix



Oblíbené příspěvky