POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

Nezastavujeme, máme zpoždění...!

Tři dny na hamburské výluce za vlak z Quickbornu do Burgwedel za mnou a zatím musím konstatovat, že dobrý. S harmonikou jsme se naladili na stejnou notu od první chvíle, obrubníky stále drží stejné skóre z prvního dne 1:0 a my se točíme do zblbnutí dokola. Jede, jede mašinka...

Ještě než se pustím do pár drobností, pochycených praxí, chci vám poděkovat za vaše zprávy a komentáře. Hodně mne vždycky potěší ty od našich řidičů, mám potvrzené, že to čte nejen Umbrella, ale i kluci z Flixu a dokonce i pár kluků, co točí tuhle výluku nebo výluku v Berlíně. A zprávy od řidičů z DPP, že se mám na co těšit. Nebo, že se na mne těší... já už nevím, tak nějak to bylo :-) Už to vidím. "Jo, to seš ty! Tak póóójď... Chlapi, na něj!!!" :-D

No, co se týká Qiuckbornu. Nezastavujeme, máme zpoždění. Díky rekonstrukci chodníků v Burgwedelu, (nebo co to tam kutí), nachytáváme přes den kolem deseti až patnácti minut zpoždění, díky čemuž pak zpravidla nevycházejí pauzy, (pokud k tomu ještě člověk víc myslí na cestující, než na to, aby si na konci zahrál pár minut tetris a přizpůsobí tomu jak styl jízdy, tak třeba pár minut navíc na konečné, čekáním na vlak), ale to zrovna pro mne žádný problém není. Pokud mi ta pauza vyjde, pak stejně musím vypnout motor, takže to chladne a sedím tam jak pecka. Jídlo mám s sebou, řádnou porci kafe taky a i na ten telefon se chvilka najde. 

Jakmile opadne provoz, kolem sedmé, osmé večer, začne to být ok a pak už člověk jezdí na čas. Už jsem i dvakrát čekal na zastávce, protože jsem byl pod časem, a to je u těchto jízdních řádů, co říct :-)

Včera jsem měl zpestřenou směnu zaučováním kolegy z Flixu. Sám mne o to požádal a protože je to klučina, který se mnou u Flixu i jel a je naprosto v pohodě, z té grupy, co nedělá Flixu ostudu, rád jsem souhlasil. Naskočil si ke mně na začátku směny v 17 hod. a jezdil se mnou až do osmi večer. Tak ho to bavilo :-D Blááázen :-D

Poctivě jsem mu snad předal všechno, co jsem já nabral od svého spolubydly a z praxe. Ale na dotaz, jak se teda parkujou ty autobusy večer jsem byl krátký, protože já vždycky parkoval jako první, tak jsem nikdy celou letku na stojánce neviděl. Takže včera, díky tomu, že jsem měl směnu od 17 do 2,30 hod. jsem mu to nafotil. Takže pánové, takhle:

Parkování Quickborn
to je místo toho neexistujícího plánku z neexistujícího manuálu pro nové řidiče na výluce Q-B

Není zač :-) 

Co mne tady docela udivuje je to, že lidi, (až na naprosto jednotlivé výjimky), když vlezou do autobusu, tak ani nezabučí, stejně jako když odcházejí. Trochu nezvyk z Jablonce, kde zdravili všichni, (až na naprosto jednotlivé výjimky). Zajímalo by mne, jestli je to obecný německý fakt, že to, co sedí za volantem berou stejně jako kolo nebo motor v autobuse, tedy něco, co tam prostě je, aby to jelo, ale nepovažuje se to za lidský prvek nebo jestli lidi zjistili, že tady ti importovaní řidiči na výluce sami nezabučí, když je cestující pozdraví a proto s tím přestali. Schválně mi na fb pod článek napište, jakou s tím máte zkušenost vy, z jiných zemí. Na Flixu se zdraví, ale tam proti každému stojíte face to face. V Anglii se zpravidla řidič zdravil taky. Samozřejmě mluvím o tom, když vám někdo leze předními dveřmi a vy nejste v kukani typu pražská MHD, ale je tam otevřený prostor.

V sobotu, tedy zítra se bude jeden den jezdit úplně jiná trasa, na což se docela těším, bude změna. Plánek na ní nám přišel v PDF v němčině, s mapkami jednotlivých úseků trasy a popisky typu odbočte na ulici Herman-Mayer-Strasse, potom doprava na Kieler Strasse... fakt dík. Německy neumím a jak se tu jmenuje která ulice fakt nevím. Takže jsem sedl, nastoupil překladač, Google mapy, klasika i letecké, street view a udělal jsem si vlastní PDF s popiskama pro první třídu, typu: na další křižovatce odbočte vpravo + fotka ze street view + plánek + eventuelně v případě zastávek letecký pohled. Protože jsou tam i dvě zastávky, co nebudou mít označníky (což mne v Německu docela udivuje, myslel jsem, že jsou víc pintlich). Takže za mne dobrý, já si udělal pomůcku, tím pádem jsem si fixnul trasu a už se těším.

Podle hesla, (které znám léééta a stejně se jím pořád neřídím), každý dobrý skutek je po zásluze potrestán; jsem svůj několikahodinový výtvor nasdílel do whatsapp skupiny naší výluky, kde jsem si k tomu dovolil poznámku, že do polštiny to už fakt překládat nebudu, ať si to kluci projedou překladačem, že mně v Anglii taky nikdo nic nepřekládal do češtiny. Ok, bylo to trochu kousavější, nicméně když si tu skupinu otevřete, do které jsem byl vržen, protože se tam údajně probírají móc důležité věci a dávají se tam důležité informace, tak tam skoro nic jiného než polštinu nevidíte. Výsledkem pochopitelně nebylo ani jedno "díky vole, super", ale odezva od poláků, že oni česky umět nemusí, že jim při přijímání dali podmínku němčinu nebo angličtinu. Ok, dobrý, beru. Tak do firemní skupiny, která je pro všechny, piš anglicky. Ale to je marný... Koneckonců i já mám překladač...

Včera mi začala blikat kontrolka motoru (ta oranžová). Ano, nejsem dnešní, taky vím, že to může být asi miliarda věcí. ale hodil jsem tam do skupiny, jestli někdo neví, co s tím. Čekal jsem něco jako: "Nevím" (to je úplně inteligentní, to když napíšou všichni, je zaspamovaná skupina jak prase) nebo "Kašli na to, dokud to jede, tak to jede" (což je klasika asi u všech autobusů) nebo "Jo, na 732 mi to dělalo taky, stačí shodit baterky a přestane to" apod. Místo toho jsem se dočkal polských rad typu "Zaklej czarno taśmą. I nie będzie mrygac - Přelep to černou páskou a přestane to blikat" "A wycieraczki sprawdzałeś? - Zkontroloval jsi stěrače?" apod. Co na to říct... no comment.

Ale třeba jim křivdím, třeba je to jejich způsob humoru. Takže moje PDFko ocenil spolubydla a kolega, co jsem ho zaučoval a dva kolegové, co to lajkli ve skupině a ti to vyhodnotili jako užitečné a o to mi šlo. A ze skupiny jsem to smazal, abych nespamoval. A zase jsem si vynadal, že jsem akční :-) Že se na to... :-) A nedá si pokoj a nedá.

Takže sobotu si užiju, stejně jako zbytek téhle autoškoly s harmóniem a v pondělí hurá do Prahy.

Váš BusDriverCZ


---------------------

Na závěr mi dovolte pozvat vás na Facebook: https://www.facebook.com/busdrivercz, kam vkládám všechny příspěvky z tohoto blogu a budu velice rád, pokud se vám blog líbí, za všechny like, sledování a odběr... a každý fajn komentář. 

Čtěte dále: MHD Jablonec



Oblíbené příspěvky