POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

DPP - přijímací řízení, část II. a aktuální Flix

Ahoj, vím, že čekáte na pokračování Flixu a dneska i bude, jen mi dovolte prvně krátce dokončit předchozí přijímací řízení k DPP Hl. m. Prahy. 

Ačkoli to nebylo úplně hladké, nakonec jsem se ve čtvrtek proboxoval k praktické doktorce, která mi za 400 Kč udělala výpis ze zdravotní dokumentace. Sice ne na ten formulář, co jsem dostal z podniku, ale na vlastní, ale ukázalo se, že je to šumafuk. Hlavně že je.

Hned v pátek jsem vzal všechna předchozí vyšetření (EKG, oční, výpis z dokumentace... a nezapomeňte si psychologické vyšetření jako já, který poté, co ho předložil na personálním ho zase pečlivě uklidil doma do desek) a šel jsem na předem objednanou vstupní prohlídku. Doporučenému primárnímu lékaři DPP se mi sice nepodařilo dovolat, ale dostal jsem na personálním seznam zastupujících lékařů. Zavolal jsem na první číslo a sympatická sestřička se nechala umluvit, že mne hned v pátek vezme. Objednával jsem se ve středu. A potřeboval jsem to do konce týdne sfouknout.

Se svou vrozenou sklerózou jsem si teda nevěřil, že ráno s nerozlepenýma očima nenapochoduju na toaletu bez potřebného vybavení... tedy nádobky na ranní moč, ale povedlo se. S díky jsem odmítl i lákavou nabídku manželky na společnou snídani a kafe, protože bylo nutné přijít nalačno. Takže, co doma... a ačkoli jsem měl ještě hodinu čas, vyjel jsem. Buď mne vezmou nebo holt počkám v čekárně a zabavím se na telefonu. 

lékař - ilustrační foto
V čekárně jsem byl sám a sestřička byla fakt hodně fajn. Vzala mne hned jak položila telefon. V čekárně puštěné Country radio, na sobě mikinu s logem na zádech z Tour ACDC "Highway to Hell", jestli se nepletu z roku 1979. A hlavně byla příjemná a ochotná. Ne vždycky se to poštěstí. Takže změření tlaku, odběr kapky krve z prstu, vyšetření donesené tekutiny, zvážení (protože netuším kolik vážím, jinak by to stačilo uvést :-), stejně jako výška, kterou od vojny udávám stále stejnou.

Pak už jsem napochodoval k panu doktorovi. Tam mne čekal striptýz do trenek a prohlídka, kterou jsem naposledy zažil při zdravotních testech v Anglii. Poslech, předpažení, prst před očima (naštěstí jen tam), kontrola dutiny břišní (zvenku :-) ) postavení se na špičky, kontrola rovnováhy, předklon... a doptání na pár věcí do celkového obrazu. Alkohol, kouření, operace, léky...

Když celé to martirium zdravotních vyšetření pro DPP shrnu, tak takhle nějak si představuju, že je vyšetřen řidič autobusu, co má zodpovědnost za lidské životy a že jich v tom autobuse není zrovna málo. Jasně se zjistí zásadní věci jako krevní tlak, dlouhodobé zdravotní problémy řešené s lékaři, medikace, prodělané závislosti, psychické problémy a podobně.

Jistá, nejmenovaná firma, také posílá na zdravotní vyšetření. To sestává z toho, že když už vám tam papíry nevezme kolega a nenechá tam bouchnout razítko a dostavíte se tam milostivě sami, tak přijdete k doktorovi, kterého jsem v životě (a myslím, že to štěstí neměl nikdo z nás) neviděl střízlivého. Zpravidla má hned někde poblíž stolu flašku, červený nos a minule rozbitý čumák, jak se asi někde zvednul chodník a dal mu přes tlamu. Ten vám maximálně změří tlak (fakt! - on mi to nikdo nevěří, ale mně fakt jednou tlak změřil!), ale zpravidla vám jen vezme z ruky papír, prdne na něj razítko a jdete. A na základě takhle zevrubné zdravotní prohlídky pak vozíte lidi. Já nějak nevím, jestli si onen zaměstnavatel a jeho okolí vůbec uvědomují, že tím a utobusem, s takhle zdravotně způsobilým řidičem pak může jet třeba... no nebudu naivní, jeho žena asi nikdy autobusem nikam nepojede... ale třeba příbuzní nebo děti na výlet nebo třeba jen kamarád...

Ovšem tenhle přístup se v oné firmě aplikuje na spoustu ostatních věcí, kdy je plánováno a postupováno tak, jako by nešlo o necelou stovku lidských životů, ale o haldu kamenů vezenou na skládku suti. Ale to sem asi nepatří... tak hup zpátky k ACDC :-)

Dostal jsem do ruky závěr zdravotního vyšetření a zavolal na personální, že to mám po kupě, jestli tam mohu drze nakráčet. Takže se svolením jsem mazal na personální, počkal pár minut a ocitl se v kancelíři překvapeného peronalisty :-) . Prý jsem jeden z rekordmanů, mít za necelé 4 dny všechno po kupě.

Takže jsme si řekli, co bude dál. Dostal jsem číslo na paní z personálního z garáží, kam chci natoupit - vybral jsem si Kačerov, protože ho mám z domova nejblíž a po šichtě se každý metr a každá minuta počítá :-) - a ta se mi má ozvat a domluvit se na termínu podepsání pracovní smlouvy a smlouvy o náborovém příspěvku. Ten je v současné době 50.000 Kč a je na něj nárok, pokud se upíšete na tři roky - pokud odejdete dříve a čerpali jste jej, pak musíte poměrnou část vrátit - a po odpracování 1000 hodin, do čehož se logicky nezapočítává týdenní vstupní školení. Takže mi to vychází tak, že by to mělo být cca po 1 roce práce plus minus.

Jinak jsem již přijatý. Tak to bychom měli. 

Takže si po této zkušenosti dovolím stručný návod pro vás, kdo se ke stejnému kroku chystáte:

1) Napište životopis a ideálně i průvodní dopis, ať je vidět, že nejste jekn kopýtka od kulaté lopaty :-) a pošlete to na kontakt zde: https://dpp.jobs.cz/detail-pozice?r=detail&id=1452307589

2) Domluvte si pohovor s personalistou

3) Hned po pohovoru upalujte na EKG (předem tam zavolejte, buďte milí a slušní a určitě si na vás najdou čas). Pak si zavolejte svojí praktické doktorce a domluvte se na vystavení výpisu ze zdravotní dokumentace.

4) Druhý den hned na 8,00 ráno nebo o pár minut dříve, naklušte do H. Počernic na oční kliniku. Není třeba se objednávat, jen si vzít na recepci lísteček a vysedět si to tam.

5) Jakmile budete mít v kupě EKG, oční a výpis, zavolejte si o termín na vstupní zdravotní vyšetření. Předpokládejme, že psychologa už máte zdřívějška. Pokud ne, objednal bych se tam hned, jak bych vystrčil čumák od personalisty nebo ještě v součinnosti s ním.

6) No a po vstupním vyšetření hurá do personální kanceláře (po předchozím objednání) a je to. Pak už jen počkat na smlouvu, jít na týden na školení... a tradá, můžete drandit po Praze jako páni :-D

----------------------------------------


Hamburk - Kodaň

Hned v pátek jsem v jednu odpoledne odjel do Hamburku. Auto na návoz bylo k dispozici jen dopoledne v 10 hod., což bych kvůli zdravotní prohlídce nestihl, takže linkou. Praha - Berlín, tam dvě hodiny čekání na přestup a Berlín - Hamburk. Příjezd do Hamburku 23,30 hod. Dojít pěšky cca 10 minut na ubytování, zabydlet se a jít chrnět. Budíček ve 4,45 hod. Umýt se, nasnídat a s kolegou (polákem, takže na pokec v autobuse to nebude, ale možná tím lépe, alespoň bude ušetřen mých mouder - je tu teprve měsíc a určitě bych mu měl co předat, takhle má smolíka - ke svému štěstí :-) ) jít pěšky těch deset minut na autobusák, kam dojede autobus z Kolína nad Rýnem. Posádka z něj vystoupí a půjde hají a my do toho skočíme a dotáhneme to do Kodaně (příjezd 13 hod.). Tam máme tři hodiny pauzu (vypustit záchod, poklidit autobus - zvednout podnožky, narovnat sedačky, srovnat záclonky, vysypat koše a vybrat bordel ze síťek na sedačkách - a projet myčkou. A stihnout si dojít na záchod, dát si vydatný oběd (já měl čínské instatní nudle v kelímku a kolega polévku z pytlíku) a připravit se na cestu zpátky do Hamburku. Odjezd z Kodaně v 16,45 hod., příjezd do Hamburku v 23,45 hod. Fajn směna, ne? 

10 min na ubytko, než se dostaneš do poslele a uhyneš, počítej min 45 minut. Naštěstí máme druhý den 24 hod. pauzu. Pak to pojedeme v pondělí ráno znovu. A od středy budu tady v Hamburku jezdit výluku po městě. Na to jsem hodně zvědavý a určitě dám vědět.

A protože mám dneska tu čtyřiadvacítku, tak se pustím ještě do pokračování historie na Flixu...

Na závěr mi dovolte pozvat vás na moji novou stránku na Facebooku: https://www.facebook.com/busdrivercz, kam vkládám všechny příspěvky z tohoto blogu a budu velice rád, pokud se vám blog líbí, za všechny like, sledování a odběr... a každý fajn komentář.


Váš BusDriverCZ

čtěte dále:

Vyrážíme na sever - 2019




Oblíbené příspěvky