POKUD JSTE TU PRVNĚ A CHCETE TO VZÍT OD ZAČÁTKU, PAK SI OTEVŘETE PŘÍSPĚVEK, KTERÝ JE HNED POD TÍMTO TEXTEM. AŽ HO DOČTETE, TAK NA KONCI JE ODKAZ "ČTĚTE DÁLE" A TÍMTO POSTUPEM PROJDETE CHRONOLOGICKY VŠECHNY ČLÁNKY NA BLOGU.

MHD Jablonec

V listopadu 2020 vyhrála Umbrella výběrové řízení na provozování MHD v Jablonci nad Nisou. Kontrakt byl na dva roky. Byla to pro firmu první možnost provozovat na území České republiky městskou hromadnou dopravu. Od té doby se Umbrella zapojila ještě do několika výběrových řízení a díky tomu provozuje MHD a podílí se na výlukách už ve více oblastech ČR. Kromě toho se samozřejmě podílí na provozování MHD a na výlukách v Německu.

Článek z firemního webu: Napsali o nás: Umbrella je novým provozovatelem MHD v Jablonci

V prosinci 2020 přišly autobusy, které se okamžitě začaly odstrojovat, prošly kompletní kontrolou, servisem, lakovnou, čištěním... a díky tomu odjížděly do Jablonce sice starší, ale přesto nadstandardní autobusy.

Kontrakt byl "pouze" na dva roky, přesto si myslím, že se toho Umbrella zhostila se ctí a podle článků, které vidím si myslím, že Jablonečtí budou na starého dopravce rádi vzpomínat.

Umbrellu vystřídalo ČSAD Slaný z koncernu ICOM.

Náhodné titulky:

1.2.2023 - MHD v Jablonci nově zajišťuje ČSAD Slaný, start proběhl bez větších problémů

3.2.2023 - ČSAD Slaný má problémy s rozjezdem MHD v Jablonci nad Nisou

7.2.2023 - Jablonec si stěžuje na nezvládnutí MHD novým dopravcem. ICOM nasadí i osobní auta

Tak start proběhl bez problémů, protože nasadili nové autobusy a nahnali tam řidiče z celé republiky ze všech možných míst... sami jsme je zaučovali :-)

Já jsem se v prosinci 2020 ocitl v první linii. V té době jsem díky Covidu a uzemnění autobusové dopravy ocitl na dílně, takže jsem s těmi autobusy pracoval od začátku, co po ose přijely. Dávali jsme je dohromady, aby reprezentovaly a sloužily. Po laku dostaly polepy Jablonecké dopravní a.s. a jako jedna z posledních věcí byla montáž zabezpečení otevírání zadních dveří.

Dělal jsem to lednu či únoru 2021 na place, venku, ve vymrzlých autobusech, celý den s rukama nahoře a nedal jsem si pozor na záda... a byla z toho pracovní neschopnost na cca dva měsíce s opichy, akupunkturou, vyšetřeními na neurologii, rehabilitacemi a podobnými lahůdkami :-) No šikulka.

Pak jsem se s Jabloncem setkal až v lednu letošního roku, kdy jsem byl dispečerem požádán o výpomoc na MHD od 16.1.2023 do ukončení provozu 31.1.2023. 

Zaučení proběhlo hladce, naskočil jsem na dvě točky k řidiči, který byl mým parťákem po zbytek provozu, ten mi všechno perfektně vysvětlil a linka nebyla složitá. Nahrál mi do telefonu celou trasu na Mapy.cz a tak jsem ze začátku neměl problém ani s trasou ani s umístěním zastávek. On jezdil ranní, já odpolední, začátek ve 12, konec 21,30 hod. Jezdil jsem linku z Rychnova u Jablonce nad Nisou přes Jablonec nad Nisou do Janova a cca dvakrát za den až nahoru na Bedřichov - Maliník.

Fotky ze začátků, dílny a i linky najdete zde: https://africzan.rajce.idnes.cz/MHD_Jablonec/

I když po pár dnech nasněžilo, na našem úseku se solilo, takže bylo fajn. Občas to trochu proklouzlo, ale nic tragického. Vím, že kluci na některých linkách, kde se solit nesmělo, například na Maxově, měli větší problémy.

Trasa byla fajn, lidi pohodoví. Nastupovali jen předními dveřmi, protože ti, co neměli kartu, platili hotově. to bylo trochu zdržující a nároční na to hlídat si, aby měl člověk stále drobné - a tahat kila mincí z odhozů. Ke konci jsem to už vychytal a měnil mince v Janově v hospodě a naproti v potravinách za bankovky vyšších hodnot a bylo po problému s posilováním :-)

Mimochodem hospoda "Na rozcestí" v Janově super a moc doporučuju. Každý den jsem se tam stavoval na polévku k večeři. Párkrát jsem si dal i hlavní jídlo. Vždycky velká porce a móóóc dobrý :-) A ochotná obsluha.

Co pro mne byla novinka byli běžkaři. Jezdili se mnou tam a zpět, do Bedřichova na nástupní místo Jizerské padesátky nebo až nahoru na Maliník. Nejvíc mne fascinovali důchodci. Taková vitalita a čilost, když jste ho viděli s těmi lyžemi. Nebo blázni, co jeli na Maliník v deset večer, nazuli běžky, zapli čelovku a hurá do kopců. No, aspoň se horská služby nenudí :-D

Tohle MHDéčko mně bavilo hodně. Autobus byl v pohodě, měl jsem skvělého parťáka a spolubydlícího v jedné osobě, cestující nezlobili, dispečer i disponenti přívětiví. Jediná výtka by mířila na ubytování a to na šíleně vrzající postele :-) Hele, jako blbost, ale když absolutně každý, i ten nejmenší pohyb na posteli doprovází vrzání, není to ani pro vás ani pro spolunocležníka nic moc. Tak jsem hodil matraci na zem a bylo...

Tak Ahoj do Jablonce!

Váš BusDriverCZ

---------------------

Čtěte dále: 

ČLOVĚK MÍNÍ, DISPEČER MĚNÍ...


Na závěr mi dovolte pozvat vás na Facebook: https://www.facebook.com/busdrivercz, kam vkládám všechny příspěvky z tohoto blogu a budu velice rád, pokud se vám blog líbí, za všechny like, sledování a odběr... a každý fajn komentář. 









Oblíbené příspěvky